مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال گفت: در سال گذشته (۱۳۹۸) «رایان» و «لیانا» فراوان‌ترین نام از بین ۱۰ نامی بودند که ایرانیان خارج از کشور برای فرزندان خود انتخاب کردند.
کد خبر: ۹۱۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 26 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا: بهمن مشایخی اظهار داشت: در سال گذشته ۱۰ نام پسران از حیث فراوانی که ایرانیان خارج از کشور برای فرزندان پسر خود انتخاب کردند شامل رایان، لیام، کیان، آروین، دانیال، سام، نیکان، علی، محمد و آروین بود.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰ نام دختران از نظر فراوانی که ایرانیان خارج از کشور در سال گذشته برای نامگذاری نوزادان دختر خود انتخاب کردند شامل لیانا، آوا، فاطمه، هانا، آریانا، مریم، النا، سوفیا، سارا و لیا بود.

مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال کشور گفت: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۰۲ مورد تولد ایرانیان خارج از کشور ثبت و برای آن‌ها شناسنامه صادر شده، همچنین در این مدت ۱۸۲۹ مورد سند وفات (اعم از ثبت فوت‌های جاری و معوقه) مربوط به ایرانیان خارج از کشور به ثبت رسیده است.

مشایخی اعلام کرد: ۱۳۷ نمایندگی فعال جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور ارائه خدمات هویتی ایرانیان خارج از کشور را بر عهده دارند و این نمایندگی‌ها امور هویتی همچون ثبت ولادت، صدور شناسنامه و ثبت فوت ایرانیان مقیم خارج از کشور را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: این نمایندگی‌ها درخواست‌هایی مانند صدور گواهی تجرد، تغییر نام و نام خانوادگی، تعویض و صدور شناسنامه المثنی را تنظیم و برای اقدام و انجام فرآیند بعدی آن به اداره کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور در تهران ارسال می‌کنند.
مشایخی افزود: این اداره کل در راستای تحقق دولت الکترونیک و از طریق آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی، صرف نظر از محل صدور شناسنامه آنها، در اسرع وقت اقدام و مساعدت لازم را انجام می‌دهد.

اداره کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال کشور، زیرمجموعه معاونت امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور است که در مجموع از اداره امور هویتی، اداره امورحقوقی و حل اختلاف، اداره خدمات الکترونیکی و واحد دبیرخانه تشکیل شده است.


اداره کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور یک حلقه ارتباطی است که از طرفی با اتباع ایرانی خارج از کشور، نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، وزارت امورخارجه در تهران و از طرف دیگر نیز با سازمان ثبت احوال کشور و سایر ادارات ثبت احوال داخل کشور در حال همکاری است.
اولین سند ولادت اتباع ایران در خارج از کشور در سال ۱۳۰۸ هجری شمسی در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بمبئی تنظیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار