آیت‌الله دژکام با اشاره به فزونی یافتن جمعیت مسلمان در اروپا ابراز داشت: این مقاومت‌ها و اقدامات توهین‌آمیز ناشی از ترس غرب از گرایش به اسلام است.
کد خبر: ۹۱۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴ 01 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت‌الله لطف‌الله دژکام، یکشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی «فانوس» با اشاره به رویدادهای جهانی اخیر از جمله شیوع کرونا و اهانت فرانسه به پیامبر اسلام(ص)عنوان کرد: گردآمدن عده‌ای از افراد وفادار به شهیدان و ایثارگران برای بزرگداشت یاد و خاطره آنان و بهره‌گیری از هنر برای به نمایش گذاشتن همه زیبایی‌هایی که شهدا و ایثارگران خلق کردند، امری ‌بسیار ارزشمند و پسندیده‌ است.

وی اظهار کرد: در دوران پیشین تمدن اسلامی ما در اوج بوده‌ایم و به‌ویژه شیراز یکی از مراکز بسیار مهم جلوه‌گری هنرهای مختلف برای به نمایش گذاشتن ارزش‌های انسانی و اسلامی بوده است، در این میانه، شاید در برخی دوره‌ها، بعضی هنرها بیش از دیگران میدان‌دار بوده است؛ مثلا در دوره‌ای خوشنویسی و در دوره‌ای دیگر، شعر یا در زمانی معماری.

امام جمعه شیراز روزگار کنونی را دوران هنرهای جدیدی همچون فیلم، سینما و پویانمایی دانست و ابراز داشت: امروز، زمان به میدان آمدن جوانان است تا در ساخت و ساز تمدن نوین اسلامی که در گام دوم انقلاب اسلامی شروع شده است، نشان دهیم که در این عرصه‌ها هم می‌توانیم حرف‌های بزرگ و مهمی بزنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: حتی هنر آواز هم که در قرائت و اذان استفاده می‌شود، خود جاذبه ایجاد می‌کند؛ از همین رو رونق ارزش‌ها و مفاهیم اسلامی باید با کمک هنرمندان روی دهد و توقعمان از جوانانی که ادامه دهنده راه ایثارگران و شهدا هستند، نیز همین است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به فزونی یافتن جمعیت مسلمان در اروپا ابراز داشت: این مقاومت‌ها و اقدامات توهین‌آمیز ناشی از ترس غرب از گرایش به اسلام است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: دشمنان اسلام از تمام قدرت خود در زمینه هنر استفاده کردند؛ اما نتیجه‌ای نگرفتند و اگر جوانان ما هنر را به عرصه جنگ اضافه کنند، مسلماً پیروز میدان خواهیم بود؛ زیرا منطق اسلام، قوی است و نمی‌توان حق را پوشاند.

وی بیان کرد: سلاح هنر باید برای ارائه منطق حق دینی به کار گرفته شود و به نقطه مناسبی برسد.

هنر فرهنگ دفاع مقدس را جلوه‌گر می‌کند

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این آیین یکی از بهترین و اثر بخش‌ترین روش‌ها را برای دستیابی به فرهنگ دفاع مقدس، بهره‌مندی از ظرفیت هنر و جلب همکاری هنرمندان دانست.

امیر محمد فهمیده قاسم‌زاده عنوان کرد: جنگ تحمیلی از خصومت‌آمیزترین اقدامات علیه انقلاب بود که موجب شعله‌ورتر شدن روحیه انقلابی شد.

وی دوران دفاع مقدس را ظرفیتی برای نشان دادن توانایی هنرمندان دانست و گفت: دفاع مقدس، تابلوی زیبایی از استقامت و حماسه‌آفرینی است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس می‌تواند اسطوره جهانی شود، گفت: رضایت و حضور پر اشتیاق مردم عامل پیروزی و شکست دشمنان بوده است و جنگ تحمیلی دارای گنجینه عظیم و تمام نشدنی روح و پیام دفاع مقدس، مجاهدت، شکست ناپذیری و پیروزی است.

در ادامه این مراسم، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس نیز بیان داشت: چهارمین جشنواره ملی فانوس بر آن بود که بخشی از نقش آفرینی‌ها و اقدامات جامعه هنری کشور را درباره نقش و ارزش‌های دفاع مقدس به منصه ظهور برساند.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی افزود: هنرمندان از سراسر کشور آثار خود را در ۱۱ موضوع و بخش ویژه شهید قاسم سلیمانی به دبیرخانه ارسال کردند و داوری در دبیرخانه در تهران انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰۰ هنرمند از طریق ویدیوکنفرانس مراسم اختتامیه را رصد می‌کنند، عنوان داشت: این جشنواره گوشه‌ای از مفاخر ارزنده دفاع مقدس را تبیین و این فرهنگ مانا را به نسل جوانان و نوجوانان منتقل ‌می‌کند.

در پایان این مراسم، دو عنوان کتاب مرجع دفاع مقدس هنر، پوسترهای جنگ، فرهنگ نامه فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس رونمایی شد؛ همچنین سه خانواده شهید استان فارس تجلیل شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار