رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر با روند صعودی تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه مواجه هستیم و اقدامات گسترده‌تری برای گذر از موج سوم باید صورت گیرد.
کد خبر: ۹۱۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ 02 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،محمود رضا مرادی  اظهار کرد: در حال حاضر با روند صعودی تعداد مبتلایان به کرونا و موارد بستری در استان کرمانشاه مواجه هستیم و اقدامات گسترده‌تری برای گذر از موج سوم کرونا در استان باید صورت گیرد و مردم نیز باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را برای عبور از این موج بیماری را جدی بگیرند.

وی افزود: با توجه به ادامه وضعیت قرمز در استان کرمانشاه باید به مدت ۲ هفته پذیرش و جراحی بیماران الکتیو در بیمارستان امام رضا (ع) لغو شود و دو بخش دیگر از این بیمارستان به بیماران کرونا اختصاص داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش تعداد موارد بستری در بیمارستان‌های درگیر کرونا تصریح کرد: باید در این مراکز، از نیروهای اتاق عمل، تکنسین‌ها و هوشبری در بیمارستان‌های دیگر استفاده شود و بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، دکتر محمد کرمانشاهی و معتضدی آمادگی پذیرش بیماران کرونایی را داشته باشند.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های موجود برای مدیریت تخت‌های بیمارستانی استفاده کنیم.

مردای خاطر نشان کرد: دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان فارابی که به تازگی خریداری شده و هنوز نصب نشده به دلیل تأمین اکسیژن مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان امام رضا (ع) در اختیار این بیمارستان قرار می‌گیرد و در اسرع وقت یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر جهت بیمارستان فارابی جایگزین خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با همکاری و تلاش معاونت‌های توسعه و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سالن ورزشی بیمارستان فارابی پس از تجهیز و آماده سازی لازم و استفاده از کپسول اکسیژن آماده پذیرش بیماران کرونایی خواهد بود.

وی با بیان استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح تصریح کرد: با توجه به شرایط بحرانی کرونا در استان باید در اسرع وقت پس از برگزاری جلسه‌ای با نیروهای مسلح از قابلیت ارتش و سپاه برای مقابله با بیماری کرونا استفاده شود.

مردای گفت: مبالغی در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته که با اختصاص دادن مبلغی از این اعتبار به دانشگاه، کارانه پرسنل تسویه خواهد شد.

وی ادامه داد: با اقدامات و تلاش‌های انجام شده امروز مطالبات بازنشستگان واریز می‌شود و به زودی به همه پرسنل فوق العاده ویژه و به اعضای هیأت علمی فوق العاده جذب پرداخت خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: با تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل مراکز درمانی نیمه تمام موافقت شده که باعث می‌شود بیمارستان‌ها حالت عادی‌تری پیدا کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار