با افتتاح طرح آب‌رسانی پایدار؛
سرخه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان بابیان اینکه طرح آب‌رسانی پایدار در سرخه به بهره‌برداری رسید، گفت: با افتتاح این طرح ۵۵ لیتر در ثانیه آب شرب برای مردم این شهرستان تأمین می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱ 02 November 2020

۵۵ لیتر در ثانیه آب شرب برای مردم سرخه تأمین می‌شود

به گزارش تابناک سمنان محمد طاهری ظهر دوشنبه در آئین افتتاح طرح آب‌رسانی پایدار به شهرستان سرخه اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح در کمتر از یک سال در سطح دو استان تهران و سمنان به انجام رسید.

وی بابیان اینکه تاکنون در شهر سرخه، آب آشامیدنی مردم از دو منبع آب‌شیرین‌کن با ۳۳ لیتر بر ثانیه تأمین می‌شد، افزود: با بهره‌برداری از این طرح با افق ۱.۷ میلیون مترمکعب و بالغ‌بر ۵۵ لیتر در ثانیه آب شرب مردم تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با تأکید بر اینکه بالغ‌بر ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: رفع مشکل کم‌آبی و تأمین آب پایدار از مهم‌ترین اولویت‌های دولت برای ایجاد توسعه پایدار است.

۱.۷ میلیون مترمکعب آب به سرخه منتقل خواهد شد

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: این پروژه با ۸۱ کیلومتر خط انتقال، به‌عنوان یکی از پروژه‌های سخت به لحاظ مشخصات توپوگرافی محسوب می‌شود.

محمدرضا بختیاری با اشاره به اینکه تا پیش‌ازاین EC آب در سرخه معادل یک هزار و ۲۰۰ بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب منتقل‌شده دارای Ec ۶۰۰ با نیترات زیر ۱۰ است که یکی از باکیفیت‌ترین آب‌های شرب کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: تا افق یک هزار و ۴۲۵ معادل ۱.۷ میلیون مترمکعب آب به این شهرستان منتقل خواهد شد و این در حالی است که بیش از ۴۳ کیلومتر از خط انتقال این پروژه در استان تهران و شهرستان فیروزکوه با ۸۰۰ متر هد استاتیک قرار دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار