رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک از بازدید و سرکشی از بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ صنف در مرکز استان مرکزی از ابتدای آبان تا هفدهم آبان ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 07 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سعید محمد دوست افزود: این بازدیدها در دو نوع حیطه کاری بهداشت محیط و حرفه ای صورت گرفته است.
وی یادآورشد: اماکنی چون انواع صنوف، ادارات، بانک ها، کارخانه ها و کارگاه ها توسط همکارانمان بازدید و روند رعایت پروتکل های بهداشتی بررسی میشود.
رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک تاکید کرد: روزانه به طور میانگین، حدود ۴۳۰ بازدید صورت می گیرد که کار بسیار بزرگ اما با توجه به قدرت انتقال و سرایت این بیماری ناکافی است و همکاران بهداشتی با جدیت هر چه بیشتر این روند و بازدیدها را ادامه می دهند.
وی یادآورشد: در طی این بازدیدها ۴۵۵مورد منجر به اخطار(میانگین روزانه ۳۷ مورد)، پلمپ و برخورد قاطع با متخلفان بیش از ۳۲مورد و همچنین معرفی ۹۸نفر به مراجع قضایی منجر شده است.
دکتر محمد دوست گفت: علیرغم تذکرات مختلف و قبلی مبنی بر عدم برگزاری مجالس، ۳ مورد گزارش از برگزاری مراسم های عروسی در تالارهای سطح شهر اراک به دستمان رسید که به محض اطلاع، همکاران ما در محل حاضر و هر ۳ رستوران و تالار باغ، پلمب شدند.
وی یادآور شد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با شماره های (۱۹۰ و یا ۴۰۳۰) تماس گرفته تا همکاران ما در اولین فرصت با خاطیان برخورد کنند.
رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک با اشاره به اینکه امید می رود مردم و کسبه و بازاریان و صنوف مختلف با رعایت موازین بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا، ما را در حفظ و کنترل این بیماری یاری کنند، گفت: کسب روزی و گذران زندگی از اوجب واجبات است، اما زمانیکه پای سلامتی و جان مردم به میان می آید، این اولویت تغییر یافته و کنترل این بیماری و حفظ جان مردم از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار