طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی به مدت دو ماه در فارس آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸ 09 November 2020

تابناک فارس به نقل از صداو سیما: سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فارس گفت: پلیس راهور ناجا به منظور پیشگیری از تضییع سرمایه مردم در پارکینگ‌ها، با ایجاد شرایط تسهیلی اقدام به ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی می‌کند.

وی افزود: این طرح از تاریخ ۱۷ آبان ماه آغاز و به مدت ۲ ماه تا تاریخ ۱۷ دی ماه در سراسر استان فارس و صرفاً برای موتورسیکلت‌هایی که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و قبل از تاریخ ۲۹ اسفند ماه سال ۹۸ توقیف شده اند به اجرا گذاشته خواهد شد.

سرهنگ مصطفی عباسی گفت: مالکان موتورسیکلت یا نمایندگان قانونی آن‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز پلیس + ۱۰ و ارائه مدارک مالکیت شامل کارت ملی، برگ سبز موتورسیکلت، کارت مشخصات موتورسیکلت و ارائه قبض رسید پارکینگ نسبت به ترخیص موتورسیکلت خود اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: متصرفین نیز می‌توانند ضمن مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ با همراه داشتن اصل کارت ملی، قبض رسید پارکینگ (نام فرد متصرف در آن درج شده باشد)، اسناد مالکیت موتورسیکلت اعم از برگ سبز، کارت موتورسیکلت، سند کارخانه سازنده و کارت بانکی به نام خود، پس از تکمیل فرم تعهد عدم کشف فساد، نسبت به ترخیص موتورسیکلت اقدام کنند.

وی اظهار داشت: طی تمهیداتی که در این طرح در نظر گرفته شده است هزینه نگهداری در پارکینگ‌ها برابر تعرفه سال ۱۳۹۴ محاسبه خواهد شد و همچنین امکان پرداخت خلافی به صورت تقسیط وجود داشته و جرائمی که به علت دیرکرد ۲ برابر شده اند، مورد بخشودگی واقع می‌شوند.

سرهنگ عباسی بیان کرد: درصورت فقدان بیمه نامه شخص ثالث، گواهینامه و یا پلاک موتورسیکلت، با اخذ تعهد نسبت به ترخیص اقدام خواهد شد و موتورسیکلت‌هایی که توسط یگان‌هایی غیر از پلیس راهور یا بنا به دستور مقام قضایی توقیف شده است، ابتدا می‌بایست از همان مرجع رفع توقیف شوند تا از مزایای طرح مزبور بهره‌مند شوند.

رئیس پلیس راهور استان فارس با اشاره به اینکه طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در قالب زوج و فرد اجرا می‌شود، گفت: چنانچه آخرین رقم سمت راست پلاک موتورسیکلت زوج باشد، باید در روز‌های شنبه، دوشنبه و چهارشنبه و چنانچه آخرین رقم سمت راست پلاک موتورسیکلت فرد باشد، باید در روز‌های یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار