علی رغم شعارهای بزک شده بخشی از دولت ما، ترامپ توانست کشور را به چالش بکشاند و سایه فقر را در کشور گسترش دهد و مانع صادرات نفت کشور و مانع واردات روان و متناسب کالاها و خدمات مورد نیازمان گردد.
کد خبر: ۹۱۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 10 November 2020
به گزارش تابناک فارس: انتخاب ترامپ یا بایدن انتخاب بین بد و بدتر است و هر انتخابی در وضعیت ما به حجم خودش اثرگذار است. ولی ما برای حکمرانی خوب و اداره بهتر کشور باید به نیروی داخلی و روش های رفتاری و ارتباطی مناسب با مردم خود و دولتهای و ملت های جهان بسنده کنیم و تمرکز خود را به سمت مزیت های ملی سوق دهیم.
 
بطور قطع بر اساس تئوری اثر پروانه ای ما از هر انتخاب- حرکت- تحول و پژواکی در محیط داخلی و خارجی اثر میپذیریم و اثر میگذاریم و میزان اثر پذیری و اثر گذاری مان تابع رویکرد استراتژیک یا راهبرد- ساختار سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی- تکنیک ها و روش های رفتاری و… می باشد. 
 
مشی سیاسی ترامپ تابع تفکر تجاری  اوست. به همین دلیل او احساس کرد که از عهدنامه برجام دچار ضرر و زیان مالی و معنوی شده و بازار بالقوه کشورهای عربی خلیج فارس را از دست داده است و بر خلاف حرمت وفاداری به عهد و پیمان؛ عهد شکنی کرد و ظالمانه ترین تحریم ها را بر کشور تحمیل نمود و علی رغم شعارهای بزک شده بخشی از دولت ما، توانست کشور را به چالش بکشاند و سایه فقر را در کشور گسترش دهد و مانع صادرات نفت کشور و مانع واردات روان و متناسب کالاها و خدمات مورد نیازمان گردد. تا جایی که کالاهای زیادی به واسطه دلالان متعدد به قیمت بسیار گزاف و در فاصله زمانی طولانی به دستمان می رسید و حتی موجب شد تا برخی از کالاهای درمانی ضروری مثل انسولین در کشور کمیاب و بسیار گران تامین گردد.
 
اثر پروانه ای انتخاب ترامپ در نظامات حکمرانی و تالمات مردم بسیار بیشتر و گسترده تر از آنچه که نوشته شد؛ می باشد. و مطمئن هستیم که اثر پروانه ای انتخاب بایدن نیز برای ما مصائبی خواهد داشت و ما باید مدّبرانه راهبرد و ساختار دیپلماسی خودمان را برای کاهش فشار بر روی ملت در برابر منتخب جدید آمریکا اتخاذ کنیم.
 
همچنین دولت برای انتخابات ۱۴۰۰ مشکل جلب اعتماد مردم برای پای صندوق های رای را دارد و همه شرایط ایجاب میکند که ما استراتژی و تکنیک های رفتاری خودمان را در سیاست خارجی مورد بازنگری با باز تعریف واقع بینانه از منافع ملی قرار دهیم.
برچسب ها: ترامپ ، فقر ، روحانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار