فرمانده انتظامی قم گفت: به دستور فرمانده ناجا، طرح ترخیص موتورسیکلتهای رسوبی همزمان با سراسر کشور در این استان به مدت ۲ ماه اجرایی می شود.
کد خبر: ۹۱۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ 10 November 2020

به گزارش تابناک قم، سردار سید محمود میرفیضی در گفت و گویی بیان کرد: موتورسیکلت‌ها به دلایلی چون تخلفات راهوری، انتظامی یا موضوعات مرتبط با حوزه پلیس آگاهی، دستور قضایی و دیگر موارد متوقف و پارک هستند و مطابق تدبیر و دستور صورت گرفته با در نظر گرفتن شرایطی، فرآیند ترخیص این موتورها سرعت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: از تاریخ ۱۲ اسفند ۹۸ به قبل، موتورسیکلت‌های رسوبی که در پارکینگ‌هاست با رفع موانع و ایجاد شرایطی خاص ترخیص می‌شود.

 میرفیضی همچنین درباره جرایم این موتورسیکلت‌ها خاطرنشان کرد: هزینه جریمه موتورسیکلت‌ها به حالت اولیه باز می‌گردد و در واقع طی مدتی که در پارکینگ متوقف بوده شامل جریمه ۲ برابری نمی‌شود، از طرفی مالکان می‌توانند با طرح تقسیط جرایم بدون پرداخت "پیش پرداخت" به صورت یک ساله و تقسیطی جریمه ها را پرداخت کنند.

وی با اشاره به فرصت ۲ ماهه برای مالکان موتورسیکلت های توقیفی در سراسر کشور یادآور شد: شرایطی فراهم شده که مالکان این موتورها با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ برای ترخیص موتورسیلکت های رسوبی اقدام کنند.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: تمهیداتی پیش بینی شده که فرآیند ترخیص موتور سیکلت های رسوبی با مراجعه مالک یا نماینده قانونی ( متصرف) با به همراه داشتن اسناد کامل شامل کارت ملی، برگ سبز موتورسیکلت، برگه پارکینگ و مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ بتوانند در کمتر از یک ساعت فرآیند ترخیص موتور خود را انجام دهند.

وی بیان کرد: بدیهی است که اگر افرادی که شامل این طرح می باشند طی مدت اشاره شده در راستای ترخیص موتورسیکلت رسوبی خود مراجعه نکنند، موتور مذکور تحویل مراجع قانونی شده و به عنوان بلاصاحب و رهاشده به فروش می رسد؛ البته هزینه این فروش به مدت ۶ ماه توسط مراجع نگهداری می شود و اگر در این بازه فرد مراجعه و پیگیری نکند، پول حاصل از فروش به بیت المال واگذار می‌شود.

احتکار ۱۰ تن برنج لو رفت

فرمانده انتظامی استان قم همچنین از کشف انبار احتکار ۱۰ تن برنج درقم خبر داد و گفت: مأموران کلانتری ۱۹ توحید در قالب گشت مشترک با کارشناسان سازمان تعزیرات حکومتی استان قم، محل احتکار یک محموله برنج را در یک انبار دردرون شهر شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه ماموران دربازرسی از انبار۱۰ تن برنج فاقد پروانه و احتکار شده کشف و در این رابطه یک تن را دستگیر کردند، گفت: کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: سرانجام متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.

کشف ۷۰ راس دام قاچاق در قم

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان قم نیز از کشف ۷۰ راس دام قاچاق در قم خبر داد و گفت: در پی اجرای طرح مبارزه با قاچاق، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان حین کنترل خودروهای عبوری در محور جاده قدیم قم-تهران یک دستگاه خودرو خاور ایسوزو را به ظن حمل قاچاق متوقف کردند.

سرهنگ نصر الله سپهوند با بیان اینکه پس از بررسی ماموران مشخص شد، خودرو حامل احشام فاقد مجوز حمل است، ادامه داد: در بازرسی از خودرو خاور ایسوزو توقیفی ۷۰ راس گوسفند قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم قصد انتقال دام های قاچاق به استان همجوار را داشته است، گفت: کارشناسان ارزش تقریبی دام های قاچاق مکشوفه را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

وی ادامه داد: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار