مدیرکل انتقال خون فارس از کاهش شدید ذخایر خونی استان خبر داد و از مردم خواست تا بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند.
کد خبر: ۹۱۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ 10 November 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:مسعود ترابی از کمبود تمامی گروه‌های خونی در سطح استان اطلاع داد و اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش آمار چشمگیری در فرآورده‌های خونی هستیم.

وی شیوع ویروس کرونا و ترس از ابتلا به این بیماری را دلیل اصلی مراجعه کم به مراکز انتقال خون اعلام کرد و افزود: شهروندان هیچ‌ گونه نگرانی از بابت نداشته باشند زیرا اهداکنندگان در بدو ورود به پایگاه‌های انتقال خون به صورت لیزری مورد تب سنجی قرار می‌گیرند و دستان آن‌ها ضدعفونی و اقلام بهداشتی به‌طور کامل در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

 

ترابی افزود: همچنین بین پرسنل انتقال خون و مراجعه کنندگان پارتیشن‌های شیشه‌ای قرار دادیم که ارتباط تنفسی به حداقل برسد، سالن‌های انتظار در قسمت معاینه فواصل صندلی‌ها افزایش یافته و فاصله‌گذاری اجتماعی در آن رعایت شده است و تمام مواد و تجهیزات و وسایل انتقال خون همگی یک بار مصرف هستند و فاصله تخت‌های انتقال خون نیز به دو برابر حد معمول افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بهترین زمان برای اهدای پلاسما بهبود یافتگان حداقل 28 روز بعد از بهبودی است ادامه داد: حدود 426 نفر مراجعه‌کننده داشتیم که از این تعداد بالغ بر 390 نفر موفق به اهدای پلاسما شدند و افراد واجد شرایط به این مهم می‌توانند به پایگاه انتقال خون واقع در فلکه نمازی جنب درمانگاه امام رضا (ع) از ساعت 8 صبح تا 14 ظهر مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون فارس عمر و ماندگاری خون کامل را 30 روز و پلاکت را حداکثر 3 روز دانست و گفت: بیش از 50 درصد خون‌های اهدایی به مصرف بیماران تالاسمی و بیماران خاص از جمله بیماران سرطانی می‌رسد که به این هدیه نجات بخش نیاز مستمر دارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار