کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: وارد کردن یک جسم خارجی به داخل گوش نه تنها اثری به همراه ندارد، بلکه می تواند خطرناک نیز باشد.
کد خبر: ۹۱۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 11 November 2020

تابناک فارس به نقل از علم و فناوری: دانیال فرهیخته گفتتی استفاده از گوش پاک کن‌های رایج نیز صرف نظر از این که چه میزان بی‌ضرر به نظر می‌رسد، توصیه نمی‌شود. اگرچه گلوله‌های پنبه‌ای گوش پاک کن‌ها بافت نسبتا نرمی دارند، اما پوست داخل کانال گوش بسیار ظریف و حساس است و به راحتی خراشیده و تحریک می‌شود.
وی افزود: آسیب پوست داخل گوش می‌تواند بسیار دردناک باشد و همچنین امکان شکل‌گیری عفونت نیز وجود دارد. همچنین، ممکن است به پرده گوش خود نیز آسیب برسانید که مشکلات شنوایی را در پی دارد. با آسیب دیدن پرده گوش گاهی اوقات تنها گزینه انجام عمل جراحی است.


کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: جالب اینکه جرم گوش چیز مفیدی است و از طبیعی‌ترین صابون‌ها می‌باشد که سلول‌های مرده پوست و مواد باقیمانده دیگر را از مسیر شنوایی انسان خارج می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: با وجود توصیه‌های ارائه شده، تمیز کردن کانال گوش عادتی است که کنار گذاشتن آن سخت به نظر می‌رسد. اما بهتر است از همین امروز ترک این عادت را آغاز کنید تا هر چه بیشتر از سلامت شنوایی خود محافظت کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار