یوسف زاده گفت: برای نخستین بار در قیر و کارزین، کشت آزمایشی کاکتوس میوه دار «اپونتیا» در مزرعه ای به مساحت ۱۵ هکتار به انجام رسید.
کد خبر: ۹۱۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 11 November 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «مریم یوسف زاده»، امروز (چهارشنبه 21 آبان) از کشت آزمایشی از کاکتوس «اپونتیا» برای نخستین بار در قیر و کارزین خبر داد و به خبرنگاران گفت: این گیاه در اوایل آبان و در سطح یک هکتار کشت شده است.

مسئول گیاهان دارویی جهاد کشاورزی قیر و کارزین افزود: امکان برداشت میوه و برگ این کاکتوس میوه دار 2 سال دیگر پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: گیاه دارویی کاکتوس «اپونتیا» در بزرگ ترین مزرعه گیاهان دارویی شهرستان قیر و کارزین در منطقه «باروس» به وسعت 15 هکتار کاشته شده است.

یوسف زاده با اشاره به آبیاری قطره ای و تحت فشار این مزرعه بیان کرد: این کاکتوس به روش بذری و قلمه زنی امکان تکثیر دارد و در این مزرعه بیش از یک هزار قلمه ریشه دار شده کاشته شده است.

وی با تاکید بر اهمیت این مزرعه به لحاظ صادرات اغلب محصولات به خارج از کشور و ارز آوری آن، بیان کرد: بر اساس پیش بینی های مدیر این مزرعه، میوه های تولیدی و برگ های خشک پودر شده به عنوان مکمل های خوراک دام به کشور های عربی و اروپایی صادر خواهد شد.

یوسف زاده ادامه داد: میوه «اپونتیا» مصارف تازه خوری نیز دارد و به دلیل اینکه در منطقه‌ای بیابانی و خشک پرورش می‌یابد، سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که اثر سم‌زدایی قوی و ضدالتهاب دارد و مانع از آسیب سلولی می شود.

وی اضافه کرد: میوه این کاکتوس به صورت خشک و پودر شده نیز مصرف می شود که می تواند از سرطان و پیری جلوگیری کرده و با تقویت سیستم دفاعی، بدن را در برابر عفونت ‌ها مقاوم‌تر ‌کند.

مسئول گیاهان دارویی جهاد کشاورزی قیر و کارزین تصریح کرد: توسعه کاشت گیاهان دارویی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی فارس است که به منظور تحقق و دستیابی به اهداف مد نظر اعطای زمین و تسهیلات به متقاضیان مشمول پس از گذراندن مراحل قانونی انجام می گیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار