«محمد رحمانیان»، در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان جهرم با تاکید بر اینکه تجمع و برگزاری مراسم ها از دلایل اصلی افزایش مبتلایان در هفته گذشته بوده است، گفت: متاسفانه این تجمعات نادرست باعث افزایش همه گیری در شهرستان شده است.
کد خبر: ۹۱۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 14 November 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمد رحمانیان»، امروز (شنبه 24 آبان) در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان جهرم با تاکید بر اینکه تجمع و برگزاری مراسم ها از دلایل اصلی افزایش مبتلایان در هفته گذشته بوده است، گفت: متاسفانه این تجمعات نادرست باعث افزایش همه گیری در شهرستان شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در طول هفته گذشته در شهرستان جهرم، بیش از یک هزارو 200 نفر به کرونا مبتلا شده اند، افزود: ۹۰ درصد از نمونه های گرفته شده از بیماران، مثبت بوده و مابقی منفی کاذب اعلام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی نیز از دلایل مهم فوت شدن مبتلایان در چند روز اخیر بوده است، بیان کرد: ۷۰ درصد از بیماران، هفت روز بعد از علائم بیماری به پزشک مراجعه کرده اند.

 

به گفته رحمانیان تعداد بالایی از افراد به دلیل ترس از مبتلا شدن به کرونا از درمان دیگر بیماری ها صرف نظر می کنند که این خود موجب فوت در افراد می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در هفته پیش ۱۱۶ بیمار مثبت در بیمارستان بستری شده اند که ۷۰ درصد آنها مشکل ریه داشته اند، خاطرنشان کرد: تا کنون ۶۶ درصد فوتی ها در شهرستان جهرم مربوط به آقایان بوده و ۴۳ درصد از بیماران فوت شده دارای بیماری فشار خون بوده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان این مطلب که روزانه ۵۰۰ نفر متقاضی انجام سی تی اسکن در بیمارستان پیمانیه هستند، گفت: در حال حاضر هر 2 دستگاه سی تی اسکن این بیمارستان سالم است اما به دلیل مراجعات بالا و استفاده زیاد از دستگاه ها اولویت انجام سی تی اسکن را برای بیمارانی کرونایی و ترومایی قرار داده ایم.

 

ارجمند در پایان با اشاره به اینکه با وجود تکمیل شدن ظرفیت بخش کرونا بیمارستان پیمانیه به تمام مراجعات پاسخ داده شده است، تصریح کرد: نزدیک به ۴۰ تخت به بخش های کرونا بیمارستان اضافه شده است.

برچسب ها: جهرم ، مبتلایان ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار