مجري طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبي از پايان موفقيت آميز عمليات اجرايي اخذ انشعاب از خط لوله پنجم سراسري گاز كشور توسط اين پروژه خبر داد و گفت: با اجراي اين طرح، پالايشگاه فاز 13 طي سه ماهه نخست سال آينده، عمليات شيرين سازي گاز را آغاز خواهد كرد.
کد خبر: ۹۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳ 10 September 2015
به گزارش تابناک بوشهر به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، مهندس معتمد با اشاره به اينكه اجراي اين عمليات در قالب يك برنامه فشرده انجام شده است هدف از اتصال پالايشگاه به خط لوله 56 اينچ سراسري گاز ترش را تسريع در راه اندازي اوليه فازهاي 13 و 22 تا 24 ميدان مشترك پارس جنوبي اعلام كرد .

وي گفت: در قالب اجراي اين طرح، علاوه بر آماده سازي اوليه پالايشگاه هاي فاز هاي 13 و 22 تا 24 تا پيش از برداشت گاز از حوزه مخزني اين فازها، عمليات شيرين سازي گاز در پالايشگاه هاي خشكي اين دو طرح جهت تامين نيازهاي كشور انجام خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه عمليات دريافت انشعاب از خط لوله ششم گاز كشور نيز پيش از اين انجام شده است عنوان كرد كه اجراي اين دو طرح در چارچوب مديريت موثر و به پشتوانه تجارب پيشين پيمانكار ايراني اين پروژه، با بهترين كيفيت و در كوتاهترين زمان ممكن به انجام رسيده است . 

مجري فاز 13 گفت: عمليات دريافت انشعابات از خط لوله پنجم و ششم سراسري بدون هيچ گونه اشكال و دوباره كاري در جوشهاي مختلف به اجرا درآمد كه در مقايسه با وسعت چنين عملياتي در سطح مگاپروژه هاي پارس جنوبي،‌ ركوردي ويژه و با اهميت محسوب مي شود .

مهندس معتمد همچنين در بخش ديگري از گفت و گوي خود از اتصال پست برق 132 كيلوولت فاز 13 به شبكه تامين برق پارس 2 تا پايان هفته جاري خبر داد و افزود: با اجراي اين طرح،شرايط آماده سازي تاسيسات پالايشگاه خشكي فاز 13 براي دريافت خوراك گاز ترش خشك طي سه ماهه نخست سال 1395 برقرار خواهد شد .

به گفته اين مقام مسوول، هم اكنون پيشرفت فيزيكي بخش خشكي فاز 13 ميدان مشترك پارس جنوبي به بيش از 83 درصد رسيده است .

طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبي هم اكنون توسط كنسرسيومي ايراني متشكل از شركتهاي پتروپايدار ايرانيان، مپنا و صدرا و شماري از سازندگان و پيمانكاران داخلي در سايت دو منطقه پارس ويژه اقتصادي انرژي پارس در حال اجراست . 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار