توسط آیت‌الله علوی‌گرگانی مطرح شد:
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رابط بین مردم و حوزه‌های علمیه است از همین رو باید این وزارتخانه در استان قم باشد تا در کنار مرجعیت و روحانیت فعالیت کند تا از بسیاری از مسائل در امان بماند. مناسب است مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قبل از این که برخی از مسائل را در کشور مطرح کنند، نخست از مراجع تقلید مشورت گیرند.
کد خبر: ۹۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷ 09 September 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به تشریح اهمیت ارتباط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع و علمای دینی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در حالت برزخی قرار دارد، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رابط بین مردم و حوزه‌های علمیه است از همین رو باید این وزارتخانه در استان قم باشد تا در کنار مرجعیت و روحانیت فعالیت کند تا از بسیاری از مسائل در امان بماند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خواستار استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید در مسائل فرهنگی کشور شد و گفت: مناسب است مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قبل از این که برخی از مسائل را در کشور مطرح کنند، نخست با مراجع تقلید مشورت نمایند.

وی با اشاره به اینکه مسائل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از قم به دیگر استان‌ها منتقل شود، گفت: فعالیت‌های این وزارتخانه گسترده بوده و تنها برای یک قوم و نهاد خاصی نیست.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: اداره کل  فرهنگ و ارشاد قم باید سعی در برقراری ارتباط بیشتر با حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید داشته باشد و خواسته های آنان را  گزارش دهد.

وی به جایگاه ویژه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت و جامعه اشاره کرد و گفت: این وزراتخانه دارای اهمیت بسیاری در جامعه دارد بنابراین اگر هزاران فعالیت مثبت در این نهاد انجام شود باز هم کم است اما یک رخداد اشتباهی در این وزارتخانه روی دهد جایگاه این نهاد آن در جامعه از بین می‌رود. 

این مرجع تقلید اظهار داشت: انتظار مراجع تقلید از وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که مردم را به سمت فرهنگ اسلامی راهنمایی کند، اما متأسفانه مسائلی در این نهاد روی داده است که منجر به نارضایتی علما و مراجع تقلید از این وزارتخانه شده است.  

وی درپایان افزود: تلاش در بخش قرآن و معارف دینی بسیار قابل توجه است و لازم است این امر بیشتر مورد توجه آنان قرا گیرد ومسائلی که برای جامعه مسئله ساز می شود را قبل از ارائه به مردم به طور کامل هماهنگ و بررسی کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار