عضو هیئت علمی کنگره استاد شهریار گفت:
علی حاجی بلند در خصوص برگزاری کنگره استاد شهریار در تبریز گفت: این شخصیت بزرگ باید به تمامی جهانیان شناسانده شود که البته شهریار از جمله شاعران ایران زمین است که از لحاظ بین المللی شناخته شده بود و به خصوص در کشورهای همسایه دارای جایگاه ویژه ای است.
کد خبر: ۹۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 10 September 2015
به گزارش  تابناک تبریز، علی حاجی بلند در خصوص برگزاری کنگره استاد شهریار در تبریز گفت: این شخصیت بزرگ باید به تمامی جهانیان شناسانده شود که البته شهریار از جمله شاعران ایران زمین است که از لحاظ بین المللی شناخته شده بود و به خصوص در کشورهای همسایه دارای جایگاه ویژه ای است.
وی با بیان اینکه استاد شهریار شاعری ملی و بین المللی است، ادامه داد: در همایش ها و کنگره های مختلفی به بیان ابعاد شخصیتی شهریار و همچنین برسی آثار وی پراخته شده است اما حوزه هنری دست بر روی مجهولات شخصیتی ایشان گذاشته و کنگره را با موضوعیت دینی و مذهبی برگزار می کند، موضوعی که در سال های گذشته کمتر به آن پرداخته شده است.
حاجی بلند ادامه داد: قسمت اعظمی از شعرهای استاد شهریارمربوط به مسائل دینی و مذهبی می شود و وی در شعرهایش به موضوعات و جنبه هایی از دین پرداخته که هیچ شاعر دیگری تا آن زمان به آن نپرداخته بود.
وی با اشاره به علاقمندی خاص استاد شهریار به اهل بیت، گفت: این علاقه را می توان در اشعار استاد شهریار به خوبی مشاهده کرد و همچنین تاثیرپذیری وی از قرآن نیز در اغلب شعرها قابل فهم است و حتی در غزلیات نیز توجهش به مسائل دینی و مذهبی همچنان پربرجاست.
عضو هیئت علمی کنگره استاد شهریار ادامه داد: استاد شهریار، سید بوده و پدرش لباس روحانیت به تن داشته و همین عامل سبب شده تا شهریار فردی معتقد به بار آمده و تمامی آموزه های دینی را یاد گرفته باشد البته این استاد بزرگ ادب در عین حال روشنفکر نیز بوده و به مسائل زمان خود اشرافیت هرچه تمام داشت.

روابط عمومی حوزه هنری استان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :