مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: ۷۷ زندانی جرایم غیرعمد در این استان که به دلایلی از جمله دیه و محکومیت مالی زندانی هستند، در انتظار آزادی می‌باشند.
کد خبر: ۹۲۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ 06 December 2020

به گزارش تابناک قم، رضا مرادی پور افزود: این تعداد زندانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۴۷ نفر بود، ۴۷ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: تعداد زندانیان جرایم غیرعمد امسال در قم کمترین میزان در ۱۰سال گذشته می‌باشد و این امر با پیگیری ویژه و حمایت‌های رییس کل دادگستری و رییس هیات امنای ستاد دیه قم و دیگر اعضای هیات امنای ستاد دیه تحقق یافته است.

وی گفت: از تعداد ۷۷ زندانی جرایم غیرعمد، چهار نفر به دلیل دیه غیرعمد و ۷۳ نفر محکوم مالی هستند که ۲ نفر زن و بقیه مرد می‌باشند.

مرادی پور تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه ستاد دیه، سرپرست خانوار، مددجویان بالای ۶۰ سال، بانوان و افرادی که سوابق کیفری نداشته و بدهی کمتری داشته باشند، در اولویت آزادی می‌باشند.

وی افزود: کارشناسان ستاد دیه، برای زندانیان جرایم غیرعمد پرونده تشکیل می‌دهند و پس از تحقیقات درباره وضعیت مالی مددجو، ستاد با دعوت از شکات، تخفیف اخذ شده و  با پرداخت تسهیلات بانکی و جذب کمک‌های خیرین اقدام به تامین مانده‌ بدهی و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد می‌نماید.

به گفته وی، با توجه به دستور رییس قوه قضاییه و پیگیری‌های رییس دادگستری قم مبنی بر آزادی تمامی زندانیان مهریه،‌ در حال حاضر هیچ فردی صرفا به دلیل مهریه در قم زندانی نیست.

وی گفت: ستاد دیه استان قم با شماره‌حساب‌های بانک ملی ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹، بانک ملت ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ و بانک تجارت ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳، شماره کارت‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ بانک تجارت و ۶۰۳۷۹۹۷۵۶۰۰۰۰۸۸۸ بانک ملی و شماره تماس ۳۷۷۲۲۶۶۶ آماده دریافت کمک‌های خداپسندانه مردم شریف قم برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار