نماينده ولي فقيه در استان، آموزش را مهمترين سرمايه گذاري در حوزه منابع نيروي انساني دانست و گفت:‌ رفتار پليس كشور ما با اتكاء به انگيزه هاي ديني، اعتقادي،‌اخلاقي و كرامت انساني؛ حكيمانه و خردمانه است.
کد خبر: ۹۲۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 08 December 2020


به گزارش تابناک مرکزی، آيت الله "قربانعلي دري نجف آبادي" در ديدار معاون تربيت و آموزش ناجا و جمعي از مسئولان انتظامي استان مركزي با گراميداشت ياد و خاطره شهدا به ويژه شهداي عرصه نظم و امنيت افزود:‌ چهره نيروي انتظامي در شرايط فعلي كشور آبرومند و قابل تقدير است.
وي با اشاره به برخي از شاخصه هاي رفتاري كاركنان نيروي انتظامي اظهارداشت : دلسوزي، تعهد، وظيفه شناسي و خدمتگزاري پليس در شبانه روز قابل تقدير است و مصداق آن بازتاب تلاش هاي اثربخش كاركنان انتظامي استان مركزي در ارتقاء امنيت اجتماعي با توجه به مسائل اجتماعي متعدد در اين استان است.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي بر ضرورت آموزش در دو عرصه جامعه و سازماني از سوي مسئولان ناجا تاكيد كرد وگفت: بخشي از آموزش بايستي ويژه اقشار مختلف اجتماعي با تدبير و حكيمانه برنامه ريزي شود و توامان با آن در حوزه سازماني نيز بايد نسبت به آن اهتمام داشت.
امام جمعه اراك با تبيين اثرات آموزش در نيروي انتظامي یادآورشد:آموزش نيروي انساني يكي از بزرگترين سرمايه گذاري هاست و توجه به بعد آموزش يكي از مولفه هاي بنيادين در اين سرمايه گذاري است.
وي اظهار داشت:‌ در بخش هاي مختلف، توجه به آموزش سربازان نيز از نكاتي است كه بايد نسبت به آن برنامه ريزي شود، چرا كه اين جوانان سرمايه هاي بي بديل ايران اسلامي بوده و بعد از پايان دوران مقدس سربازي در بخش هاي مختلف كشور فعاليت خواهند داشت.
آيت الله دري نجف آبادي به تفاوت پليس ايران اسلامي با پليس در ديگر كشورهاي پيشرفته دنيا اشاره كرد وگفت: آموزش در نيروي پليس كشور ما همراه با انگيزه هاي ديني، ‌اعتقادي، ‌اخلاقي و كرامت انساني است اما پليس در كشورهاي غربي، هيچ گونه ابائي در برخورد خشونت آميز با شهروندان خود نشان نمي دهند.
وي با بيان اينكه رفتار پليس در ايران در برخورد با مردم حكيمانه و خردمانه است، بر سرمايه گذاري در حوزه آموزش تاكيد كرد و افزود:‌ نكته حائز توجه ديگر در بحث آموزش به كارگيري افرادي است كه در اين حرفه مهم و مقدس فعاليت دارند، چرا كه آنان خود الگويي براي جوانان و خانواده ها بوده و بسياري از آموزه ها به واسطه آنان در جامعه انتشار مي يابد.
آيت الله دري نجف آبادي با بيان ضرورت برگزاري برنامه هاي فوق العاده نظارتي و كنترلي در بحث آموزش كاركنان گفت:‌ بايد به نحوي در بحث آموزش برنامه ريزي كرد كه انگيزه هاي ديني، اخلاقي و بصيرت در كاركنان متجلي شده و كاركنان با تأسي به اين اخلاقيات در عرصه خدمت، پيشتاز و پيشگام باشند.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي به برخي از سختي هاي شغل پليس در نقاط مرزي و شرايط سخت آب و هوايي در برف و كولاك و در گرماي تابستان اشاره كرد وافزود:‌ در كنار اين سختي ها بسياري از تهديدات از سوي بسياري از مزدوران، بدخواهان و تروريست ها نيز متصور است كه كاركنان ناجا با بهره گيري از نيروي ايماني خود، به نيكي در پاسداشت از كيان اين مرز و بوم تلاش داشته اند.
آيت الله دري نجف آبادي توكل به خدا را راه گشا و مشكل گشاي مصائب و مشكلات خواند و گفت:‌كاركنان نيروي انتظامي باید همواره مراقب و هوشيار در انجام مسئوليت هاي خود باشند و مسئولان نيز در حفظ سرمايه هاي انساني كه خود سرمايه هاي بزرگ انقلاب هستند، تاكيد و نظارت داشته باشند.
وي به برخي از اقدامات صهيونيسم در ترور برخي از سرمايه هاي انقلاب نيز اشاره كرد و گفت: در كنار اين تهديدات، بهره گيري از تكنيك هاي جديد نيز بايد به كاركنان آموزش داده شود و در برابر هر گونه دسيسه و توطئه چيني دشمنان مبتكرانه اقدام كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار