محمود رضا مرادی در گفتگو با تابناک:
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:یکی از پیشرفته ترین دستگاه های سی تی آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس دنیا ساخت کمپانی زیمنس کشور آلمان وارد کرمانشاه شد.
کد خبر: ۹۲۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 09 December 2020

محمود رضا مرادی درگفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:سی تی آنژیوگرافی؛ روش جدید تشخیصی برای بررسی شریانهای مختلف از جمله کرونری قلب بدون نیاز به آنژیوگرافی تهاجمی قلبی (روش رایج ) است.

وی افزود:این تصویر برداری چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد و اطلاعات بسیار مفیدی درباره آناتومی و وضعیت ساختمانهای داخلی قلب، آنومالیهای مادرزادی و نیز عروق قلب بدست می دهد.

مرادی تصریح کرد:در مقایسه با روش آنژیوگرافی رایج که با کاتتریسم شریانی از طریق شریان فمورال( در کشاله ران ) در آئورت و ورودی شریانهای قلبی و تزریق ماده حاجب به درون عروق کرونری انجام می شود، سی تی آنژیوگرافی قلبی به مراتب کمتر تهاجمی بوده و روش بسیار راحت تری برای بیمار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه تامین این دستگاه با مشارکت مالی بانکهای ملی، سپه و صنعت و معدن و حمایت بسیار خوب مهندس بازوند استاندار کرمانشاه و با پیگیریهای تیم مدیریتی دانشگاه به ثمر نشسته است،افزود: ارزش ریالی این دستگاه با ارز آزاد نزدیک به چهل و پنج میلیارد تومان می باشد و در مرکز اینترونشنال آنژیوگرافی- رادیولوژی و استروک سنتر مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع)،نصب و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی همچنین گفت: این دستگاه در این سطح، در بخش دولتی استان‌های غرب کشور همدان ، لرستان ، کرمانشاه ، کردستان و ایلام وجود ندارد،همچنین پیش از این تجهیزات تشخیصی درمانی بسیار پیشرفته و گرانبها یعنی یک دستگاه آنژیوگرافی بای پلین و یک دستگاه MRI سه تسلا در این مجتمع بیمارستانی نصب گردیده است.

مرادی در پایان از مدیران بانک های مذکور برای عطف توجه به تجهیز استان تشکر کرد و این دستاورد مهم را که گامی در جهت ارتقاء شاخصهای تشخیصی درمانی استان دانست و گفت: به یکایک همشهریان و پرسنل دانشگاه تبریک و تهنیت می گویم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار