نماینده شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به ابزارهای نظارتی مجلس گفت: در مجلس، استیضاح رئیس جمهور رای بالایی هم می آورد اما آیا در این شرایط استفاده از ابزار استیضاح و طرح سوال از رئیس جمهور صلاح است؟ چرا که  این ها مباحثی است که فقط به خود مجلس ارتباط پیدا نمی کند و باید با هماهنگی مجموعه های دیگر، مجموعه حاکمیت نیز به این جمع بندی برسد و شاید مصلحت جامعه را در چیز های دیگری ببینند. 
کد خبر: ۹۲۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 09 December 2020
به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری با اشاره به ماه های پایانی دولت اظهار داشت: مصلحت اندیشی ها و محدودیت زمان که وجود دارد و نگرانی از ساز و کار های معیوب در قانون مانند اجازه به رئیس جمهوری برای اداره وزارتخانه توسط سرپرست در زمان استیضاح وزیر، کار وزارت خانه را با مشکل روبرو کند و این تغییر و تحولات پی در پی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند از این رو در شرایط فعلی از ابزار های برنده خود در مجلس نمی توانیم استفاده کنیم و از ابزار های دیگری استفاده کرده ایم.
 
وی مصلحت اندیشی را عامل عدم استیضاح رئیس جمهور دانست و افزود: جامعه شاید انتظار استفاده مجلس از ابزارهای برنده خود را داشته باشد اما به دلیل برخی مصلحت اندیشی ها که شاید درست هم باشد، این اتفاق نمی افتد چرا که  برجسته شدن اختلافات سیاسی در کشور در شرایط فعلی، دشمن را ترغیب به افزایش فشارها به کشور می کند از این رو عدم انجام برخی از کارها در مجلس نشانه ناتوانی آن نبوده بلکه به دلیل  مصلحت اندیشی  و نگرانی که بدتر شدن اوضاع کشور است. 
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در رابطه با سازماندهی کارتن خواب ها بیان داشت: کاستی ها و خلاء هایی در قانون مربوط به ساماندهی کارتن خواب ها به دلیل نبود متولی این قضیه وجود دارد که در این فاصله شش ماهه ۴۵ تا طرح اصلاح قانون داشته ام و با صحبتی که با آقای نجابت دیگر نماینده شیراز و زرقان داشتیم قرار شد با ایشان خلاء های قانونی را در این رابطه پر کنیم. 
 
قادری در رابطه با طرح مالیات بر عایدی سرمایه و خانه های خالی گفت:  مالیت بر خانه های خالی که در مجلس مصوب شد و چندین مرتبه  بین مجلس و شورای نگهبان رفت و برگشت داشت و آخرین ایرادات شورای نگهبان هم مرتفع شد و دوباره دوباره شورای نگهبان رفت و منتظر نظر نهایی هستیم.
 
وی با انتقاد از سرعت عمل پایین تصریح کرد: با این سرعت و این دقت ما به جایی نمی رسیم و باید فرآیند ها را در مجلس اصلاح کنیم و در عین حال طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمسیون مصوب شده و قرار است در صحن مجلس آورده شود.
 
برچسب ها: استیضاح ، روحانی ، مجلس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار