معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، این استان را از قطب های تولید تخم مرغ در کشور دانست و بر ضرورت توزیع این محصول با قیمت مصوّب تنظیم بازار تأکید کرد.
کد خبر: ۹۲۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 12 December 2020

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری با اشاره به تشکیل بیستمین کارگروه تنظیم بازار استان در روز جمعه بیست و یکم آذر ماه و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعات این جلسه درباره تأمین میوه شب عید بویژه دو میوه پرتقال و سیب بود که در این زمینه، کارگروه تنظیم بازار کشور از استان های مختلف خواسته است تا پیشنهادهای خود را ارائه دهند.

وی افزود: این پیشنهادها پس از اظهارنظر دستگاه های مسؤول در استان و بررسی نهایی، در دبیرخانه مربوط جمع بندی شده و به مرکز ارسال خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در ادامه به موضوع دوم این نشست یعنی مسئله تخم مرغ اشاره کرد و بیان داشت: استان قم یکی از قطب های تولید تخم مرغ در کشور است، بر این اساس که با مصرف روزانه 40 تُن در استان، 200 تُن تخم مرغ به صورت روزانه تولید می شود.

غضنفری اضافه کرد: در این محصول هیچ گونه کمبود و نگرانی در استان نداریم و جهاد کشاورزی موظّف است تا 40 تن مصرف روزانه استان را با قیمت مصوب تنظیم بازار تأمین کند و تحویل مراکز توزیع دهد.

وی گفت: البته بازار این محصول در هفته های گذشته نوساناتی داشت، اما در حال حاضر تولیدکنندگان تخم مرغ در قم مشکلی ندارند و لازم است تا قیمت مصوّب تخم مرغ برای هر کیلو 14 هزار و 500 تومان رعایت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تصریح کرد: مطالبه ما این است که جهادکشاورزی در حوزه تأمین 40 تن تخم مرغ در روز و همچنین سازمان صمت در زمینه کنترل قیمت مصوب اقدامات لازم را انجام دهند.

غضنفری درباره تولید و عرضه مُرغ در استان نیز خاطر نشان کرد: این محصول هم در هفته های اخیر مشکلاتی در استان ایجاد کرد، اما خوشبختانه اکنون به آمار توزیع روزانه 54 تُن مرغ گرم در استان رسیده ایم که از مصرف بازار هم بیشتر است.

وی ادامه داد: البته ظرفیت مرغ منجمد در استان وجود دارد و اگر نیازی در این زمینه احساس شود، می توان از این ظرفیت استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیاز امروز مرغ در استان را بین 40 تا 45 تُن دانست و گفت: به هر حال اگر باز هم با کاهش تولید رو به رو شویم، می توانیم از ظرفیت موجود مرغ منجمد کمک بگیریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار