معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از فعالیت حدود 4 هزار و 700 نیروی پایگاه های بسیج و مراکز بهداشت استان در طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 17 December 2020

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی با اشاره به این که تعامل و تقسیم کار بین بسیج و مرکز بهداشت استان در طرح شهید سلیمانی با قوت ادامه دارد بیان داشت: 3 هزار و 500 نیروی بسیجی در کنار هزار و 200 نیروی بهداشتی در قالب تیم های مراقبتی، نظارتی و پشتیبانی در این طرح فعال هستند.

وی افزود: البته برنامه های اجرا شده در این طرح و در خود شهر قم نسبت به دیگر مناطق استان جلوتر است و إن شاء الله تلاش می شود تا این برنامه ها در دیگر مناطق استان نیز همانند شهر قم پیگیری و اجرایی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود 300 نیرو به عنوان مراقبان سلامت، پیگیری های تلفنی لازم را از خانواده ها انجام می دهند و در صورت عدم پاسخ گویی، زمینه را برای مراجعه نیروهای بسیجی توجیه شده در این طرح به درب منازل فراهم می کنند.

محبی در عین حال به فعالیت 28 تیم رهگیری در این طرح اشاره و اذعان کرد: بررسی محل سکونت بیماران و گندزُدایی آن محل و همچنین انجام نمونه گیری از اطرافیان فرد بیمار از دیگر برنامه های طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی گفت: البته تست ها سریع کرونا نیز به استان رسیده است و إن شاء الله از اول دی ماه از همین تست ها در مراجعه به منازل و برای تست موارد مشکوک استفاده می شود.

رئیس مرکز بهداشت استان قم در ادامه یادآور شد: در طرح محله محور شهید سلیمانی، 10 تیم مراقبت پزشکی در منزل نیز تدارک دیده شده که این تیم ها، وظیفه مراقبت از بیماران و همچنین مراقبت از سالمندان و افراد پُرخطر را بر عهده دارند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت «اپلیکیشن ماسک» - که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طراحی شده است – اضافه کرد: با توجه به الزام ارائه کارت ملی توسط هموطنان و در مراجعه به دستگاه ها و نهادهای کشور، ضروری است تا کاربری این اپلیکیشن نیز توسط دستگاه ها و نهادهای مختلف مورد دقت نظر قرار گیرد تا محدودیت ارائه خدمات به افراد با تست مثبت کرونا به شکل حداکثری اجرایی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار