معاون درمان دانشگاه او همچنین با ابراز تاسف از جان باختن ۱۱ هم استانی مبتلا به کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو هزار و ۹۲۰ هم استانی را در اثر کووید ۱۹ از دست داده ایم.
کد خبر: ۹۲۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 20 December 2020

به گزارش تابناک فارس: علی اکبری با اشاره به افزایش موارد نمونه گیری به ۵۳۷هزار و ۲۴۱ مورد از ابتدای شیوع تا امروز، سی ام آذر، گفت: در ۱۰ ماه شیوع این بیماری، ۱۵۸ هزار و ۸۰۰ بیمار مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.


او همچنین با ابراز تاسف از جان باختن ۱۱ هم استانی مبتلا به کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو هزار و ۹۲۰ هم استانی را در اثر کووید ۱۹ از دست داده ایم.


اکبری مجموع بیماران مثبت قطعی و یا مشکوک و دارای علایم کروناویروس که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۷۶۹نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۹۳ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.


معاون درمان دانشگاه مجموع بهبودیافتگان این بیماری را نیز از ابتدای شیوع، ۱۵۳هزار و ۲۰۶ نفر عنوان کرد.


او با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا، از عموم مردم استان خواست تا با پیوستن به پویش مردمی «یلدای مجازی؛ یلدای ماندگار»، آئین‌های امشب را به صورت مجازی برگزار کرده و از دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند.


اکبری بیش از نیمی از موارد انتقال این بیماری را به دلیل دورهمی‌های خانوادگی برشمرد و ابراز امیدواری کرد با پایبندی به پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه، چرخه‌های انتقال این بیماری قطع شود.

برچسب ها: کرونا ویروس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار