کد خبر: ۹۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 11 September 2015
آستارا - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا گفت : یک بهله پرنده بحری مصدوم پس از مداوا در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل به آغوش طبیعت بازگشت.
[یک بهله پرنده بحری در آستارا به آغوش طبیعت بازگشت]

شهروز قلی نژاد روز جمعه به خبرنگار ایرنا افزود : یک بهله پرنده بحری دو ساله پس از مصدومیت از ناحیه بال راست و سینه در شالیزارهای عباس آباد آستارا توسط یکی از شالیکاران دوستدار محیط زیست کشف و تحویل اداره محیط زیست شد.
وی با اشاره به اینکه این پرنده به مدت 15 روز تحت مداوا قرار گرفت ، اضافه کرد : از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواستاریم با توجه به آغاز فصل مهاجرت انواع پرندگان شکاری در صورت مشاهده هرگونه پرنده مصدوم و زمین گیر شده ، آنها را به واحدهای محیط بانی و اداره محیط زیست شهرستان آستارا تحویل دهند.
قلی نژاد با بیان اینکه این ششمین پرنده ای است که در 60 روز گذشته توسط مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا تیمار می شود ، اظهار کرد : پیش از این سه قطعه جغد ، باکلان و کاکایی و دو قطعه سارگپه جنگلی در مرکز اورژانس مداوا شده بود.
بحری پرنده ای شکاری از خانواده شاهین با جثه متوسط و تقریبا اندازه کلاغ است، شبیه شاهین معمولی است اما کمی لاغرتر بوده و دم بلندتری دارد.
بحری در غرب آسیا، شمال آفریقا و مناطق همسایه آنها در اروپا زندگی می کند ،این پرنده در ایران نیز یافت می شود و نیاز است در این کشور تحت برنامه حفاظتی قرار گیرد.
زیستگاه بحری مناطق نیمه بیابانی و صخره ها و تپه های باز و خشک است.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار