کد خبر: ۹۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 11 September 2015
رئیس اداره بهزیستی شهرستان رشت با اشاره به تدوین برنامه‌های عملیاتی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: فردگرایی در جامعه باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، رضا جعفری در نشست هم‌اندیشی پیشگیری از خودکشی به مناسب 19 شهریور روز مبارزه با خودکشی با اشاره به تدوین برنامه‌های عملیاتی در راستای پیشگیری از  آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: فردگرایی در جامعه باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای سردرگمی در جامعه است‌، افزود: بحران معنی در جهان امروز سبب بروز آسیب‌های اجتماعی شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رشت با بیان اینکه بروز آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد و خودکشی نیز ناشی از این سردرگمی در زندگی است و افراد هدف از زندگی خود را متوجه نمی‌شوند، افزود: با توجه به اینکه جامعه ما یک جامعه دینی است، باید برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی را در راستای باورهای دینی تدوین کنیم چرا که اعتقادات مذهبی خود سبب کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شوند.

جعفری با بیان اینکه گسترش فضاهای مجازی یک تهدید و آسیب بزرگ محسوب می‌شود تأکید کرد: امروز ما با شکاف نسل‌ها مواجه شده‌ایم و فضای ارتباط مشترک در حال گسسته شدن است.

وی با بیان اینکه متأسفانه والدین صبر و بردباری را به فرزندان خود آموزش نداده‌اند، افزود: باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی وضعیت نابسامان نشاط اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره بهزیستی رشت افزود: در دنیا امروز پیش‌بینی می‌شود که بیماران واگیردار کم کم جای خود را به بیماری‌های روانی مزمن بدهند.

جعفری با تأکیدبر اینکه باید توجه و نگاه ما به ساختارهای اجتماعی باشد، اظهار داشت: باید برنامه‌ها ریشه‌ای و ساختاری تدوین شود باید برنامه‌ریزی‌ها در سطح کلان میانی و خرد مورد توجه باشد.

وی تأکید کرد: باید آسیب‌های اجتماعی علت‌یابی شود تا مداخله به‌هنگام انجام شود چراکه آسیب‌های اجتماعی طلاق و خودکشی در گیلان رو به رشد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار