نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: : طرح ایجاد بِرَند شهری با پیگیری شهرداری شیراز نیز در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی به بحث گذاشته خواهد شد و امیدواریم روی این طرح، کار کارشناسی جدی صورت بگیرد.
کد خبر: ۹۲۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲ 26 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا: آیت‌الله لطف‌الله دژکام شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس افزود: شورای فرهنگ عمومی باید بتواند نقش هماهنگ کننده خود را در بین فعالیت‌های گسترده و متنوعی که در استان و شیراز سومین حرم سوم اهل بیت (ع) رخ می‌دهد ایفا کند.
امام جمعه شیراز ادامه داد: این مهمترین کاری است که امروز باید انجام گیرد، یعنی ما سازماندهی از سوی برخی نهادهایی را نیاز داریم که بتوانند تلاش‌های ارزنده و پرحجم فعالان فرهنگی استان را با هم هماهنگ کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: این کار وظیفه شورای فرهنگ عمومی است و از این جهت شاهد یک حرکت ارزشمندی در تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان بوده‌ایم و این مهم مورد توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور هم قرار گرفته است.
او اظهار داشت: آنچه که برای شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور مهم بوده اینکه ما فعالان فرهنگی استان را که در مسائل کلی با یکدیگر هم فکر هستیم نیز در جهت شکل گیری جبهه فرهنگی وارد عرصه و درگیر کنیم.

دژکام ادامه داد: تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فارس، با شیوه‌ای که در استان فارس انجام شد، نه تنها همه کنش‌گران فرهنگی سراسر استان را درگیر کرد و تحسین همگان را برانگیخت که امید داریم این شیوه یک الگوی موفق کشوری باشد و بتوانیم همه دیدگاه‌ها را در آن بگنجانیم و به بیشینه همسویی فرهنگی و تحقق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برسیم.
وی، با اشاره به تقسیم کار انجام شده در جهت اجرای طرح خانواده متعالی و نقش نظارتی شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: با تقسیم کار مناسبی که شکل گرفته به نظر می‌رسد به نتایج خوبی می‌توان رسید.

دژکام افزود: طرح خانواده متعالی پس از بررسی‌ها، اکنون برنامه‌ای روشن و پویاست که از دیدگاه بنده همه، جایگاه همه سازمان‌ها در این برنامه به درستی چینش شده است.
امام جمعه شیراز ضمن اشاره به تهیه مقدمات طرح تشکیل شورای عالی قرآن و عترت فارس به عنوان زیرمجموعه شورای فرهنگی عمومی این استان گفت: ما حدود ۹۰ مجموعه فعال قرآنی بزرگ ثبت شده رسمی در استان داریم که گاهی امکاناتی که بین آنها توزیع می‌شود جای سوال داشته که باید سامان پیدا کند که با شکل‌گیری شورای عالی قرآن و عترت به سمت عدالت و توسعه فرهنگ قرآنی پیش خواهیم رفت.

وی ادامه داد: شورای عالی قرآن استان فارس ذیل شورای فرهنگ عمومی استان فارس تشکیل خواهد شد و بنده از ایجاد و سامان یافتن آن حمایت می‌کنم و سازوکار و ساختار آن، دستور کار جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی استان خواهد بود و امیدواریم با همسوسازی تشکل‌های قرآنی در راستای جامعه‌سازی قرآنی و با هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری ها، شاهد یک تحول جدی در فعالیت های قرآنی باشیم.
آیت‌الله دژکام بر لزوم ساماندهی تبلیغات شهری نیز تاکید کرد و گفت: در این زمینه نیز گاهی نگرانی‌هایی وجود دارد که به ما نیز منعکس می‌شود که البته این ساماندهی در مقررات و سندهای بالادستی شکل گرفته است اما وقتی به مرحله اجرا می‌رسد با مشکلاتی مواجه می‌شود.
وی افزود: ما نمی‌خواهیم حرفی بزنیم که ساختاری که از بالا تعریف شده بشکند اما می‌خواهیم که خوب اجرا شود و اگر یک تبلیغ، اشکال و ایرادی دارد قبل از آماده سازی، اصلاحات آن انجام شود تا جلو وارد آمدن ضرر و زیان به مردم گرفته شود.
امام جمعه شیراز گفت: ما باید دلسوزی را برای مجموعه شهروندان القاء کنیم چرا که ما برای گیر دادن ننشسته‌ایم و به دنبال حل مسائل و مشکلات مردم هستیم.

وی گفت: طرح ایجاد بِرَند شهری با پیگیری شهرداری شیراز نیز در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی به بحث گذاشته خواهد شد و امیدواریم روی این طرح، کار کارشناسی جدی صورت بگیرد.

امام جمعه شیراز در این جلسه، ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) را خدمت همه مسلمانان جهان تسلیت و زادروز حضرت عیسی مسیح(ع) را به هموطنان مسیحی و دیگر مسیحیان جهان تبریک گفت.

یکصد و پانزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی فارس با سه رویکرد تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، خانواده متعالی و ارتقای سیستم صوتی شهری در راستای آگاهی‌بخشی در شهر و پدافند غیرعامل به صورت مجازی (وبینار) و با میزبانی دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار