رییس فدراسیون کبدی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کبدی در کرمانشاه گفت: این استان از قطب‌های مهم کبدی کشور است و بنا داریم اولین رویداد جهانی کبدی را بعد از کرونا در کرمانشاه برگزار کنیم.
کد خبر: ۹۲۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۰ 28 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«عباس خواجه اورسجی» در مجمع انتخاباتی هیات کبدی استان کرمانشاه گفت: سازمان‌های موفق در کشورهای توسعه‌یافته دارای برنامه‌های راهبردی هستند و ما هم در فدراسیون کبدی این راهبرد را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم بعد از کسب عنوان قهرمانی به سمت تثبیت قهرمانی پیش برویم.

اولویت فدراسیون کبدی آموزش از پایه است

وی بر نقش آموزش در رشته کبدی تاکید کرد و افزود: اولویت اصلی فدراسیون آموزش کبدی از سطوح پایه است و تا زمانی که بحث آموزش به خوبی مدیریت نشود نمی‌توانیم مشکلات تیم‌های بزرگسال را حل کنیم.

رییس فدراسیون کبدی با اشاره به اینکه مدیریت مشارکتی می‌تواند مسیر توسعه را هموار کند، اظهار داشت: نیروهای مسلح، ورزش دانشگاهی، ورزش کارگری و شهرداری، فضاها و امکانات بسیاری در اختیار دارند که می‌توانند کمک‌کننده باشند و به همین دلیل عضو اصلی مجمع کبدی هستند تا با کمک یکدیگر توسعه همگانی در کبدی رقم بخورد.

اورسجی، نگاه علمی به ورزش را ضروری دانست و اظهارداشت: حلقه مفقوده عقب‌ماندگی ما در ورزش کشور نبود نگاه علمی است و متاسفانه هنوز بر بسترهای سنتی پیش می‌رویم در صورتی که باید دانش علوم مختلف ورزشی را به روز و به شدت روی پژوهش و آموزش کار کنیم.

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه‌ یافته منابع انسانی متخصص حرف اول را می‌زند نه زمین و امکانات سخت‌افزاری و این در حالی است که کرمانشاه استعدادها و ورزشکاران بسیار خوبی دارد که می توانند به کبدی کرمانشاه کمک کنند و با حضور در مجامع بین‌المللی سهم بیشتری از این رقابت‌ها داشته باشند.

در مجمع انتخاباتی هیات کبدی استان کرمانشاه «مختار صیدی» و «علی یاری» به عنوان نامزد حضور داشتند که در نهایت صیدی توانست از ۱۶ رای ماخوذه با کسب ۱۵ رای و برای چهار سال دیگر هم رییس هیات کبدی استان کرمانشاه باقی بماند.

رشته کبدی در کرمانشاه حدود ۳۲۰ ورزشکار فعال و ۲ سالن تمرین دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار