نماینده سابق استهبان با اشاره به این مطلب که دولت در تأمین نیازهای فرهنگی جامعه موفق عمل نکرده است، یادآور شد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده و مبنای آن بر همین اصل استوار است، اما امروز مقداری میان واقعیت ها و آرمان ها فاصله ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۲۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ 29 December 2020
به گزارش تابناک فارس: اصغر مسعودی اظهار داشت: وضعیت فرهنگی هر جامعه ای با وضعیت اقتصادی آن جامعه گره خورده است. در واقع رابطه بین وضعیت فرهنگی و وضعیت اقتصادی یک رابطه تنگاتنگی است.
 
وی افزود: در جامعه ای که مردم مشکلات معیشتی دارند و مشکلات اقتصادی دارند، برآورده کردن دغدغه های فرهنگی بدون تأمین نیازهای معیشتی جامعه کمی مشکل خواهد بود؛ لذا پیش نیاز حل دغدغه های فرهنگی، حل مشکلات اقتصادی است.
 
نماینده مردم استهبان در مجلس دهم با بیان اینکه فضای مجازی تأثیر بسیار در ایجاد هنجارها یا ناهنجاری های فرهنگی داشته است، عنوان داشت: طی سال های گذشته به خصوص با شیوع ویروس کرونا، استفاده جوانان از فضای مجازی به بالاترین سطح خود رسیده، اما به دلیل اینکه مدیریت دولت در فضای مجازی مناسب و مساعد نبوده، فضای مجازی منجر به بروز برخی مشکلات فرهنگی شده است که در کنار تأثیر مشکلات معیشتی بر فرهنگ قابل تأمل است.
 
وی معتقد است؛ در جامعه ای که مشکلات معیشتی وجود دارد، بحث سیاسی خیلی رنگ و بویی نخواهد داشت؛ لذا برای توسعه نگاه های فرهنگی باید حتماً تمام مجموعه های نظام دست به دست هم دهند ابتدا مشکلات اقتصادی را حل و فصل کنند و سپس به فضای دوقطبی در جامعه پایان دهند تا مقوله فرهنگ رشد و توسعه یابد.
 
مسعودی اظهار داشت: نخستین قربانی مشکلات اقتصادی هم مردم محروم و هم فرهنگ هستند و متأسفانه در این چند سال برنامه ریزی ها صحیح اجتماعی برای بهبود وضعیت فرهنگی وجود نداشته است و اگر برنامه ریزی صحیح فرهنگی وجود داشت، به احتمال زیاد بخشی از مشکلات اقتصادی هم حل و فصل می شد. مثلا اگر فرهنگ بهره وری از نیروی کار یا فرهنگ بهره وری از حداقل توان ممکن برای رسیدن به حداکثر بازدهی مدنظر قرار می گرفت، مشکلات اقتصادی هم تا حدودی حل و فصل می شد؛ بنابراین میان فرهنگ و اقتصاد رابطه تنگاتنگی وجود دارد که اصلاً نمی توان این رابطه را نادیده گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار