هومن رفیعی سروری در گفتگو با تابناک:
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان کرمانشاه گفت: طرح زمستانی آمادگی امداد رسانی به مصدومان حوادث احتمالی فصل زمستان از ۲۰ آذر ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۲۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 30 December 2020

هومن رفیعی سروری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با شروع فصل زمستان احتمال بروز برخی حوادث مانند سرمازدگی، یخ زدگی، مصدومیت به علت زمین خوردن و حوادث جاده ای که به دلیل لغزنده بودن جاده ها رخ می دهد افزایش می یابد که می توان با آموزش های صحیح از بروز آنها پیشگیری کرد.

وی افزود: در راستای کاهش و جلوگیری از بروز این حوادث، پیام های هشدار دهنده ای مانند عدم خروج سالمندان از منزل هنگام یخبندان و لغزنده بودن معابر، استفاده از زنجیر چرخ و سایر وسایل ایمنی و رانندگی با سرعت مطمعنه در هنگام لغزندگی جاده ها، جا به جا نکردن مصدمین هنگام بروز حوادث، عدم گرم کردن ناگهانی عضو سرما زده و تماس با ۱۱۵ برای امداد رسانی، جهت آگاهی بخشی به مردم در شبکه های اجتماعی و استانی صدا و سیما انتشار داده ایم.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی تصریح کرد: تمام پایگاه های اورژانس و دستگاه های امداد و نجات را نیز به سیستم گرمایشی مجهز کرده ایم و آموزش ها و آمادگی های لازم را در نیروهای امدادی ایجاد کرده ایم همچنین آمبولانس ها را به لاستیک های یخ شکن و زنجیر چرخ تجهیز کرده ایم.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۶۳ پایگاه جاده ای و شهری در این ایام در حال امداد رسانی به حادثه دیدگان است که در هر پایگاه یک آمبولانس با ۲ تکنسین مجرب به صورت شبانه روزی مستقر است، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد هم برای شرایط ویژه وجود دارد.

رفیعی سروری در پایان تاکید کرد: خوشبختانه از ابتدای شروع طرح تا این لحظه به علت پایدار بودن شرایط جوی هنوز حادثه خاصی رخ نداده است و فقط مواردی از امداد رسانی به سرمازدگی افراد بی خانمان وجود داشته که با مراجعه همکاران ما به محل این افراد به مراکز درمانی انتقال یافته اند‌.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار