آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان در پیامی درگذشت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۲۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴ 02 January 2021

در پیام آیت الله مظاهری آمده است: ارتحال عالم حکیم و متفکّر توانا حضرت آیةالله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی موجب تأسّف گردید.

رییس حوزه علمیه اصفهان افزود: ایشان فیلسوفی صاحب نظر و استادی مبرز و یکی از شاگردان ممتاز و برجستۀ حضرت علامه طباطبائی بودند که سال‌های متمادی از عمر مبارک خود را در ترویج و توسعۀ معارف قرآنی و حکمت اسلامی و نیز تعلیم و تربیت شاگردان عالم و پرشمار و همچنین تألیف آثار فراوان و ماندگار در ساحت اندیشۀ دینی و فلسفۀ اسلامی سپری ساختند.

وی ادامه داد: پیشگامی ایشان در عرصۀ تحوّل و ارتقای آموزش‌های حوزوی و نقش اساسی و همّت رفیع و عزم راسخِ این عالم اندیشمند در تأسیس مؤسّسۀ در راه حق و سپس بنیاد فرهنگی باقرالعلوم «علیه‌السّلام»  و در نهایت، مؤسّسۀ آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)  و زحمات طاقت‌فرسا و سعی بلیغ و سخت‌کوشیِ خستگی‌ناپذیری که در این مسیر خطیر و طولانی مصروف داشتند، بی‌شک از حسنات شاخص کارنامۀ مجاهدت علمی آن عالم جلیل و فکور است.

آیت الله مظاهری در گذشت آیت ‌الله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی را به بیت مکرّم و فرزندان گرامی و داماد محترم ایشان و همۀ ارادتمندان و خیل شاگردان ارجمند این عالم متفکّر، تسلیت گفت و از خداوند سبحان علوّ درجات و رحمت و مغفرت واسعه برای این صدیق شفیق و دوست دیرین  و اجر و صبر و سعادت خاندان مصاب و همۀ بازماندگان و همچنین استمرار خدمات و حسنات علمی و فلسفی مسألت کرد.

 آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بدلیل بیماری، عصر جمعه ۱۲ دی دار فانی را وداع گفت.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار