این نماینده مجلس یازدهم در ادامه بیان داشت: متاسفانه زندان‌های ما از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و زندانبان‌ها هم در سالیان اخیر به درستی دیده نشده اند پس باید قدردان تلاش های زندانبان ها بود چراکه زندانبانی کاری سخت و پر دردسر است.
کد خبر: ۹۳۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 09 January 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: علیرضا پاک‌فطرت در دیدار با مسئول امور زندان‌های فارس، زندان را محصول بروز مشکلات و نابسامانی های اجتماعی عنوان کرد و گفت: ما نباید مشکلات اجتماعی را دست کم گرفته یا آنها را مسائلی معمولی و عادی جلوه دهیم.

وی افزود: همین خروج مغزهای متفکر و نخبگان از کشور به هر دلیلی و عدم توجه کافی به نسل جوان مشکل افرین می شود و معضلات اجتماعی به بارمی آورد.

پاک‌فطرت افزود: مشکلات اجتماعی را هم نمی توان با سخنرانی و امر و نهی سطحی و گذرا برطرف نمود.

وی ادامه داد: افراد اگر مجبور نباشند دست به بزهکاری نمی‌زنند؛ لذا باید به صورت ریشه ای به حل مشکل و بررسی علل بروز معضلات اجتماعی و رفع یا کاهش انها پرداخت، هرچند که زندان هم نسخه خوب و کاملی برای درمان دردهای زندانیان و کاهش مشکلات اجتماعی امثال آنها نیست.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه بیان داشت: متاسفانه زندان‌های ما از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و زندانبان‌ها هم در سالیان اخیر به درستی دیده نشده اند پس باید قدردان تلاش های زندانبان ها بود چراکه زندانبانی کاری سخت و پر دردسر است.

پاک‌فطرت ادامه داد: زندان مرکزی شیراز جوابگوی حضور این همه زندانی نیست و زندانی هم حق دارد در زندان حقوق فردی و اجتماعی اش رعایت شود. همچنانکه حضور بیش از یک دهه زندانبان ها در زندان ها نیز ممکن است مشکلاتی رابرای انها به بار اورد، یک زندانبان رانباید سی سال در کار زندانبانی نگاه داشت بلکه باید پس از یک دهه فعالیت زندانبانی او را به کار دیگر و به جای دیگری فرستاد تا از اثار منفی زندانبانی بلند مدت به دور باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: زندانی و زندانبان هر دو حق دارند از امکانات ورزشی و رفاهی مناسب حالشان برخوردار باشند.

وی افزود: قوه قضاییه درسال های اخیر به امور عمرانی زندانها توجه داشته اما در زمینه رسیدگی به نیازهای معقول و منطقی عوامل شاغل در زندان و تهیه امکانات بهداشتی، رفاهی، ورزشی و فرهنگی آنان باید بیشتر بکوشد وبرنامه ها و طرح های نو داشته باشد.

شهردارسابق شیراز در ادامه افزود: در دوران خدمت هفت ساله خود در شهرداری شیراز تلاشهایی برای مکان یابی و ساخت زندان جدید شیراز و خروج زندان عادل اباد از درون شهر شیراز انجام شد اما باید این تلاشها تداوم یابد تا به ثمر بنشیند و اداره کل زندانها با همراهی شهرداری و ارگان های مرتبط به این مساله توجه جدی کنند؛ چراکه وجود این زندان در درون شهر مشکلات زیادی هم برای زندانیان وخانواده های انان به همراه دارد و هم سیما و منظر شهری را دچار خدشه نموده و علاوه بر ان از جهات امنیتی و بهداشت روانی نیز ادامه فعالیت این زندان در دل شهر شیراز به صلاح نیست.

پاک فطرت تاکید کرد: همانگونه که آتش نشانی شغل وحرفه ای پرخطراست زندان بانی نیز باید در ردیف مشاغل پرخطر قرار گرفته و سیستم قضایی پس از مدتی زندانبانها را جابه جا کند. معتقدم که زندان بانی از زندانی بودن سخت تر است و قطعا با تلاشهای خوبی که ایت اله رییسی مقام عالی دستکاه قصایی انجام داده و می دهند به امور زندانها، زندانبانها و زندانیان هم رسیدگی بهتر و بیشتری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار