سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: وضعت کرونا در عماد شهر مرکز بخش صحرای باغ این شهرستان با عادی انگاری مردم و شهروندان از نارنجی به قرمز بازگشت و آمار مبتلایان در این منطقه رو به افزایش و نگران کننده است.
کد خبر: ۹۳۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ 11 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدعلی اسروش، اظهار داشت: مثبت شدن تست ۱۸ نفر ظرف ۴۸ ساعت گذشته در عمادشهر، وضعیت این شهر را به لحاظ رنگ بندی کرونایی قرمز کرده و همچنین زنگ خطر را برای شهرستان لارستان و جنوب فارس به صدا درآورده است.

وی بیان کرد: گزارش های رسیده نیز از شهرستان‌های خنج و اوز و همچنین دیگر مناطق لارستان حتی برخی از روستاها حاکی از سهل انگاری‌ها و عادی انگاری از سوی برخی از مردم و جدی نگرفتن خطر این ویروس مرگبار است.

اسروش افزود: افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان به کرونا در عماد شهر و موج نگرانی از آن در لارستان در شرایطی است که میزان مبتلایان به این ویروس مرگبار در کشور و همچنین استان فارس روند نزولی پیدا کرده است.

مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: ظرف ۲۴ ساعت گذشته همچنین تست ۴۹ نفر در شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز مثبت شده است.

وی اضافه کرد: هم اینک ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان بستری هستند که از این تعداد ۲ مورد بیمار بدحال هستند و از دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور) استفاده می‌کنند.

اسروش، شمار بهبود یافتگان سه شهرستان لارستان، خنج و اوز را از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون پنج هزار و ۸۳ نفر اعلام کرد.

او گفت: وضعیت شهرستان لارستان هم اینک نارنجی است و بدون شک استمرار و تقویت همکاری‌ها و همراهی قشرهای مختلف مردم به ویژه اصناف، بازاریان و هم‌افزایی میان اعضای ستاد مدیریت کرونا می‌تواند شرایط و وضعیت این منطقه را بهبود بخشد.

بخش صحرای باغ با جمعیتی حدود ۱۳ هزار نفر، دارای ۱۲ روستا و هشت آبادی و فاصله عماد شهر مرکز آن با لارستان حدود ۹۵ کیلومتر است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار