همزمان با سالروز شهادت صدیقه کبری (س) سومین حرم اهل بیت (ع) سراسر ماتم و غم است.
کد خبر: ۹۳۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ 17 January 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: شیفتگان خاندان عصمت و طهارت امروز با برپایی آیین‌های عزاداری و سوگواری در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، مساجد و بقاع متبرکه، عشق و علاقه خود را به حضرت صدیقه کبری (س) نشان دادند.

حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نیز یکپارچه سیاهپوش شده و برنامه‌های عزاداری و سوگواری در این مکان مقدس با حضور زائران دلسوختگان خاندان پیامبر اکرم (ص) و با رعایت اصول بهداشتی برپا شده است.

مراسم قرائت خطبه فدکیه در سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره با نوای حجت الاسلام و المسلمین حسین آبادی امروز با حضور زائران و مجاوران گرانقدر در حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد.

دسته‌های عزاداری نیز در گوشه گوشه شهر اجتماع کرده و در سوگ حضرت فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر عظیم الشان اسلام به سرو سینه می‌زنند و اشک ماتم می‌ریزند.

حضرت فاطمه (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه معظمه در خانه حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه (س) به دنیا آمد و نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده و ام‌الحسین، ام‌الحسن، ام‌الائمه و ام ابی‌ها از جمله کنیه‌های این بانوی مطهر اسلام است.

سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتار‌های نمونه انسانی است، با امام علی (ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کرد و در تمامی برهه‌های حساس زندگی در کنار آن امام بود و از آن حضرت حمایت می‌کرد، حضرت زهرا (س) در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.

در دامن پاک فاطمه زهرا (س) ۲ امام بزرگوار و ۲ شخصیت ممتاز عالم بشری، امام حسن (ع) مظهر حلم و وقار و امام حسین (ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز زینب‌کبری (س) حماسه‌ساز روز عاشورا که پیام حسینی و حماسه عاشورا را در جهان اعلام کرد.

سرانجام حضرت فاطمه (س) بر اثر شدت ضربه و لطمه‌ای که بر اثر هجوم به خانه‌اش و وقایع پس از آن وارد بیمار شد و در بستر بیماری افتاد.

در ایام بیماری حضرت روزی امام علی (ع) را فراخواند و آن حضرت را وصی خویش قرار داد و وصیت کرد که پس از وفاتش، او را شبانه غسل، کفن و دفن کند و احدی که در حق او ستم روا داشتند در تدفین و اقامه نماز بر پیکرش حاضر نباشند.

حضرت فاطمه زهرا (س) در حالی که از عمرش ۱۸ سال بیشتر نمی‌گذشت به روایتی در ۱۳ جمادی‌الاول سال ۱۱ هجری قمری و بنا بر روایتی دیگر در سوم جمادی‌الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار