معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس جان خود را از دست دادند، گفت: از ابتدای شیوع کووید ۱۹ در فارس تا ظهر ۲۹ دی، شمار جان باختگان از کرونا در فارس به ۳۰۹۲ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۳۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 18 January 2021
به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی دوشنبه ۲۹ دی در نشست خبری اعلام آخرین وضعیت آماری شیوع کووید ۱۹ در فارس، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون بیش از ۵۸۵ هزار نمونه از افراد دارای علامت یا مشکوک، گرفته شده که شناسایی ۱۶۶ هزار و ۱۳۴ مورد مثبت قطعی را به دنبال داشته است.
 
همتی با یادآوری اینکه آزمایش‌های کووید ۱۹ شامل تست‌های CPR و سریع است، گفت: از تعداد کل بیماران شناسایی شده در استان فارس، خوشبختانه بیش از ۱۶۰ هزار نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص یا از قرنطینه خانگی خارج شده‌اند.
 
همتی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۵۴ بیمار مثبت یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند، گفت: از این تعداد، ۹۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می کنند. 
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیان آمارهای تفکیکی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در فارس، گفت: شهرستان شیراز با ۸۳ هزار و ۶۱۰ مورد بیمار، اول و شهرستان‌های کازرون با ۴۴۵۶ و مرودشت با ۴۰۶۰ مورد، در رده‌های دوم و سوم به لحاظ تعداد مبتلایان قرار دارند.
 
او با بیان اینکه تعداد بیماران شناسایی شده در سایر شهرستان‌های فارس کمتر از ۳ هزار نفر بوده است، گفت: ممسنی ۲۸۱۵ مورد، فیروزآباد ۲۷۶۶ مورد، داراب ۲۷۲۴ مورد، آباده ۲۵۶۸ مورد، کوار ۲۴۷۳ مورد، سپیدان ۱۹۰۷ مورد، استهبان ۱۶۴۹ مورد، کوهچنا ۱۵۸۴ مورد، نیریز ۱۵۵۰ مورد، زرین‌دشت ۱۵۰۵ مورد، قیروکارزین ۱۴۲۷ مورد، اقلید ۱۳۹۶ مورد، خرمبید ۱۲۹۰ مورد، لامرد ۱۱۶۴ مورد، رستم ۱۱۱۱ مورد، زرقان ۱۰۵۸ مورد، خرامه ۱۰۴۰ مورد، پاسارگاد ۱۰۲۶ مورد، فراشبند ۱۰۲۱ مورد و مابقی شهرستان‌ها کمتر از ۹۰۰ مورد از بیماری را شناسایی کرده‌اند.
 
معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ویروس کرونا همچنان در جامعه به چرخش خود ادامه می‌دهد، تاکید کرد که هرگونه عادی انگاری وضعیت و کوتاهی در رعایت پروتکل‌های تعیین شده از سوی ستاد مدیریت بیماری کرونا و در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، منجر به عود گرفتن مجدد شمار مبتلایان و عوارض ناشی از این موضوع خواهد شد.
برچسب ها: کرونا ، آزمایش ، بیماری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار