نماینده لارستان با بیان اینکه درصد بسیار کمی از مصرف برق شامل تولید بیت کوین می‌شود، مطرح کرد: باوجود مزارع مختلف در نقاط مختلف کشور بیت‌کوین‌ها، اثر تاثیرگذاری در قطعی و مصرف برق ندارد.
کد خبر: ۹۳۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 19 January 2021
به گزارش تابناک فارس: حسین حسین زاده با اشاره به قطعی مکرر برق از ابتدای زمستان سال جاری، گفت: اگر چه باید روزانه 190 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها داده شود اما اکنون این میزان به حدود 90 تا 100 میلیون مترمکعب رسیده و مابقی آن با سوزاندن گازوئیل و مازوت جبران می‌شود اما افزایش مصرف خانگی، اصلی‌ترین دلیل کمبود برق در سال جاری است ضمن آنکه میزان مصرف گاز ایران 6 برابر دنیا است.   
 
نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در نیروگاه‌های تهران و اطراف آن مازوت نمی‌سوزد، اضافه کرد: نزدیک به 900 میلیون تا یک میلیارد مترمکعب گاز در سراسر کشور تولید می‌شود که حدود 560 میلیون مترمکعب آن به مصرف خانگی می‌رسد و مابقی آن سهم صنایع، نیروگاه‌ها و صادرات است.
 
وی با بیان اینکه دو راهکار برای مقابله با کمبود گاز و برق در کشور وجود دارد، توضیح داد: نخستین مسیر کاهش مصرف خانگی با فرهنگسازی و روش دوم افزایش ظرفیت تولیدی میادین گازی است، همچنین ترمیم سیستم انتقال و توزیع ضرورت دارد چراکه اتلاف انرژی در مسیر انتقال بسیار بالا است.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: باید با پیگیری طرح‌های مختلف در حوزه انرژی همچون افزایش تولید برق و گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر مانع از بحرانی شدن مشکل تامین برق و گاز در سال‌های آینده شد.
برچسب ها: بیت کوین ، برق ، گاز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار