در پنج ماهه نخست سال جاری تعداد 47 متقاضی سقط درمانی به پزشکی قانونی استان ایلام مراجعه كردند
کد خبر: ۹۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳ 13 September 2015

به گزارش تابناک ایلام، در پنج ماهه نخست سال جاری تعداد 47 متقاضی سقط درمانی به پزشکی قانونی استان ایلام مراجعه كردند که از این تعداد 26 مورد در ردیف اندیکاسیون های سقط درمانی قرار گرفته و براي آن‌ها مجوز سقط صادر شده است.

بررسی های آماری نشان می دهد در مدت مشابه سال گذشته از تعداد 15 متقاضی سقط درمانی به این اداره کل برای 13 نفر از این متقاضیان مجوز سقط صادر شده است.

لازم به توضیح است يكي از مهم ترين شروط صدور مجوز سقط درماني در پزشكي قانوني سن بارداري است كه بر اساس قانون بايد قبل از چهار ماهگي (ولوج روح در جنين) و يا پيش از 19 هفتگي بر اساس سونوگرافي هاي معتبر دوره اي باشد.

در صورتي كه مادر مهم ترين شرط كه همان سن بارداري كمتر از 19 هفته است را داشته باشد، موارد ديگر يعني وجود ناهنجاري در جنين كه موجب حرج مادر شود و يا بيماري مادر كه ادامه بارداري را براي او با خطر جاني توأم مي سازد، مورد بررسي قرار مي گيرد.

همچنين بايد توجه داشت كه همه ناهنجاري هاي جنيني موجب صدور مجوز سقط درماني نمي شود و تنها ناهنجاري هايي كه موجب حرج مادر باشد و اين موضوع به تأييد سه پزشك متخصص و معتمد برسد، يكي از شروط صدور مجوز سقط درماني خواهد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار