معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از بازگشت ۷۲ واحد صنعتی‌تولیدی راکد به چرخه تولید خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 31 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، عال لهراسبی افزود: دلایل اصلی رکود واحدهای تولیدی استان مرکزی از سوی تیم‌های تخصصی صنعتی عارضه‌یابی شد و سپس با حمایت‌های مختلفی از قبیل پرداخت تسهیلات، تامین سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه، نیروی انسانی و تامین بازار محصولات، به چرخه تولید بازگشتند.
وی یادآورشد: براساس هدف گذاری های صورت گرفته از سوی وزرات صمت فعال سازی واحدهای راکد صنعتی داخل شهرک های صنعتی یکی از این محورها بوده و برای استان مرکزی دراین خصوص ۵۰ واحد هدف گذاری شده بود که با پیگیری های صورت گرفته ۷۲ واحد صنعتی راکد داخل شهرک های صنعتی به چرخه تولید بازگشتند .
معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی همچنین درباره نهضت ساخت داخل که از سوی وزارت صمت از محوزهای ۵ گانه سال جهش تولید بود هم گفت: هدف گذاری برای نهضت ساخت داخل، تعداد ۴ میز تخصصی پیش بینی شده بود که دراستان مرکزی ۵ میز تخصصی برگزار شد و ۱۲۵درصد برنامه دراین خصوص محقق شده است.
لهراسبی درخصوص تامین منابع مالی و توسعه سرما یه گذاری بعنوان یکی دیگر از محورهای برنامه سال جهش تولید وزارت افزود:جذب تسهیلات از محل تبصره ۱۸ ابلاغی به استان یکی از زیر گروه های این محور بود که برای استان مرکزی در ۹ماهه ۸۵ بنگاه هدفگذاری شده بود که ۹۲ بنگاه این تسهیلات را دریافت کرده و در روند تولید آنها ایجاد تسهیل شد .
معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته وزارت صمت در عمل به شاخض ها و محور های پنجگانه برنامه های سال جهش تولید ، سازمان صمت استان مرکزی با اختلافی نیم درصدی نسبت به استان یزد رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار