رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از افتتاح ۳۰۸ طرح جهاد کشاورزی استان در دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲ 03 February 2021

مهرداد مرادمند در نشست خبری با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان گفت: در تولیدات گیاهی ۲۱۵۰ هکتار گلخانه احداث شده و سالانه ۲۰۰ هکتار نیز افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه سالانه۲۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای بسته بندی و روانه بازار می‌شود بر استاندارد سازی محیط کشت تاکید کرد و افزود: کشاورزان با توجه به شرایط کم آبی باید در مصرف انرژی و آب صرفه جویی کنند.
مهرداد مرادمند استان اصفهان را سرآمد کشور در ساخت گلخانه دانست و گفت: در این استان، ۲۱ شرکت فعال در زمینه ساخت گلخانه داریم.
رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در استان اصفهان در سطح ۲۵۰۰ هکتار گیاهان دارویی کشت می‌شود افزود: با احداث باغ مادری هم موفق به تولید۲۵۰۰ نهال شناسنامه دار میوه شدیم که به نقاط مختلف کشور ارسال شده است.
وی با بیان اینکه در زمینه بذر هم ۵ شرکت معتبر در اصفهان فعالیت دارد افزود: در حال حاضر به میانگین ۶۰ درصد باردهی و همچنین تکنولوژی بذر هیبرید رسیده ایم که موفقیت بزرگی است.
مهرداد مرادمند با بیان اینکه جوجه ریزی مرغداری‌ها در حال حاضر وضعیت مناسبی دارد گفت: برای افزایش تقاضای مرغ و تخم مرغ پایان سال، هیچ نگرانی وجود ندارد و در زمینه پرورش بوقلمون به رتبه اول کشور رسیده ایم.
وی افزود: امسال۵۸۰ دستگاه تراکتور با تسهیلات ارزان به کشاورزان استان واگذار شده است.
مرادمند با بیان اینکه ۳۲۸ طرح در استان آماده افتتاح است افزود: نیمی از هزینه اجرای این طرح‌ها را بخش خصوصی و مابقی با تسهیلات ۱۰۷ میلیارد تومانی راه اندازی شده که با افتتاح این طرح‌ها برای بیش از هزار نفر اشتغالزایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار