مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان:
تابناک-مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت: سازمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان با دارا بودن یک بیمارستان تخصصی، هشت مرکز درمانگاهی اعم از پنج درمانگاه عمومی، دو درمانگاه تخصصی و یک پلی‌کلینیک در سطح استان خدمات درمانی را به بیمه‌شدگان سازمان و سایر مراجعه‌کنندگان ارائه می‌نماید.
کد خبر: ۹۳۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 08 February 2021

دکتر مریم امیری در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود: این مراکز در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، بندرلنگه، جاسک و قشم قرار دارند.
امیری عنوان‌کرد: خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در دو بخش درمان مستقیم که در مراکز درمانی ملکی سازمان و درمان غیرمستقیم شامل خرید خدمت از سایر مراکز از جمله بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها، رادیولوژی‌ها و ... به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.
وی اظهارداشت: تمام تلاش مسوولان سازمان تامین اجتماعی در استان این است که بتوانند بهترین خدمات را در مراکز ملکی یا به صورت خرید خدمت به بیمه‌شدگان که جامعه هدف این سازمان هستند ارائه نمایند.
امیری خاطرنشان‌کرد: در سال جاری 1399 با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان هرمزگان، بیمارستان خلیج‌فارس نیز یکی از بیمارستان‌هایی بود که برای خدمت‌رسانی به این بیماران در نظر گرفته‌شد و خوشبختانه توانستیم خدمات خوبی را به این بیماران ارائه نماییم.
وی ادامه‌داد: در این بین نیز تعدادی از پرستاران و پرسنل بیمارستان نیز به این ویروس آلوده شدند اما ارائه خدمات به بیماران بدون وقفه ادامه پیدا کرد.
وی گفت: با توجه به اینکه از سال 95 که بیمارستان شریعتی مورد بازسازی قرار گرفت، بیمارستان خلیج‌فارس به عنوان بیمارستان مرجع زنان و زایمان در نظر گرفته شد و تا پایان آبان ماه سال جاری کلیه خدمات بخش دانشگاهی بیمارستان زنان و زایمان شریعتی در بیمارستان خلیج‌فارس ارائه شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: در سال جاری و تا پایان آذر ماه چهار هزار و 480زایمان در بیمارستان خلیج‌فارس انجام شد.
امیری درباره تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان خلیج‌فارس اظهارداشت: بیمارستان خلیج‌فارس در حال حاضر دارای 265تخت فعال می‌باشد که در 9ماهه ابتدایی سال جاری 13هزار و 53نفر در این بیمارستان بستری شده و خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.
وی در خصوص مراجعه به مراکز ملکی سازمان برای دریافت خدمات درمانی خاطرنشان‌کرد: در نه ماهه ابتدایی سال جاری 320هزار و 616نفر برای دریافت خدمات سرپایی به واحدهای کلینیک و تعداد 408هزار و 963نفر به مراکز پاراکلینیک مراجعه کرده‌اند که در مجموع 729هزار و 579 نفر در این مدت برای دریافت خدمات سرپایی به واحدهای کلینیکی و پاراکلینیکی این سازمان مراجعه کرده‌اند.
این مسوول یادآورشد: در نه ماهه سال جاری تعداد 742هزار و 632نفر برای دریافت خدمات درمانی مستقیم به صورت بستری و سرپایی به مراکز درمانی سازمان در استان مراجعه کرده‌اند که برای درمان آنها بیش از 2هزار و 120میلیارد ریال هزینه شده‌است.
امیری در بخش دیگری از سخنان خود به درمان غیرمستقیم اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی به صورت خرید خدمت از سایر مراکز درمانی استان می‌باشد که در حال حاضر 731مرکز در استان با سازمان تامین اجتماعی برای خرید خدمت قرارداد دارند.
وی عنوان‌کرد: در مدت نه ماهه سال جاری 29هزار و 607نفر برای دریافت خدمات درمانی بصورت بستری به مراکز طرف قرارداد مراجعه کرده‌اند که بیش از 670میلیارد و 500میلیون ریال برای درمان آنها پرداخت شده‌است.
مدیر درمان تامین اجتماعی
هرمزگان ادامه‌داد: در بخش درمان به صورت سرپایی نیز در مدت نه ماهه سال جاری تعداد 2میلیون و 10هزار و 106نفر به مراکز طرف قرارداد مراجعه کرده‌اند و بیش از 707 میلیارد و 780میلیون ریال به این مراکز پرداخت شده‌است.
امیری خاطرنشان‌کرد: در مجموع در نه ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 2میلیون و 39هزار و 713نفر از بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کرده و خدمات درمانی به صورت بستری و سرپایی دریافت کرده‌اند و بیش از هزار و 378میلیارد ریال هزینه درمانی آنها به این مراکز پرداخت شده‌است.
وی اضافه‌کرد: در نه ماهه امسال برای خدمات درمانی غیرمستقیم در استان میانگین هزینه خدمات سرپایی مبلغ 352هزار و 111ریال و میانگین هزینه بستری نیز بیش از 22میلیون و 647هزار ریال بوده‌است.
امیری در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: یکی از سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی برای سهولت در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان، حذف دفترچه و ارائه خدمات از طریق نسخه الکترونیک می‌باشد و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت پذیرفته‌است و در حال حاضر نیز در مراکز درمانی سازمان هیچگونه نسخه کاغذی استفاده نشده و از نسخه الکترونیک استفاده می‌شود.
این مسوول اظهارکرد: برای اینکه بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی نیازی به مراجعه حضوری جهت دریافت دفترچه نداشته‌باشند، صدور دفترچه از ابتدای اسفند ماه متوقف شده و خدمات به صورت الکترونیک به آنها ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان‌کرد: بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در مراجعه به پزشکان، با ارائه کد ملی می‌توانند از خدمات بیمه‌ای سازمان استفاده نمایند و اگر پزشکی به دلایل مختلف از جمله نبود امکانات و یا عدم تمایل پزشک برای استفاده از خدمات الکترونیک قادر به استفاده از نسخه الکترونیک نباشند، نسخه در سربرگ خود پزشک نوشته می‌شود و سایر مراکز پاراکلینیک از جمله داروخانه، آزمایشگاه و ... خدمات را با پوشش بیمه‌ای ارائه می‌کنند.
مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان ادامه‌داد: بیمه‌شدگان توجه داشته‌باشند با توجه به اینکه از ابتدای اسفند ماه دفترچه جدید صادر نمی‌شود، در مراجعه به پزشکان حتما کارت ملی خود را به همراه داشته‌باشند تا بتوانند از پوشش بیمه‌ای استفاده نمایند.
امیری در پایان به برخی از مهمترین اقدامات این نهاد اشاره کرد و گفت: بهسازی فضای فیزیکی و افزایش تخت بخش ICU از 6 تخت به 8 تخت بیمارستان خلیج‌فارس، بهسازی فضای فیزیکی و افزایش تخت بخش دیالیز از 4 تخت به 6 تخت بیمارستان خلیج‌فارس، بهسازی فضای فیزیکی و ارتقاء هتلینگ 75 تخت از 240 تخت بیمارستان خلیج‌فارس، راه اندازی 25 تخت بخش جراحی و افزایش ظرفیت بیمارستان خلیج‌فارس به 265 تخت فعال، افزایش تخت های بخش NICU بیمارستان خلیج‌فارس از 4 تخت به 13 تخت، احیاء مجدد بخش زایمان در آب و شیوه‌های کم‌دردی زایمان در بلوک زایمان بیمارستان خلیج‌فارس، اصلاح سیستم برق بیمارستان خلیج‌فارس و اصلاح سیستم هواساز بیمارستان خلیج‌فارس از جمله اقدامات مهمی است که در سال جاری توسط مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان انجام شده‌است.
انتهای پیام/أ۴

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار