کد خبر: ۹۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 14 September 2015
آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان بندر آستارا گفت: جود ، کرم و بخشش حضرت امام جواد (ع) بهترین الگو برای مومنان است تا بتوانند در مسیر روشن حق و سعادت قرار بگیرند.
[امام جمعه آستارا: جود و کرم امام جواد (ع) بهترین الگو برای مومنان است]

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا شامگاه یکشنبه در مراسم شب شهادت حضرت امام محمدتقی(ع) در مسجد عباسیه شهرستان آستارا افزود: از بارزترین و عمده ترین صفات امام نهم شیعیان، جود و کرم ایشان بود که تنها برای رضای خداوند اقدام به این عمل پسندیده می کرد.
وی با اشاره به اینکه بخشیدن فقط مربوط به دارایی و ثروت نمی شود ، اضافه کرد: دارایی هایی که می توانیم به دیگران ببخشیم شامل علم و دانش نیز می شود و نباید علم خود را از دیگران دریغ کنیم بلکه آن را باید در اختیار دیگران قرار دهیم.
وی اظهار کرد: حضرت امام جواد(ع) با وجود اینکه در سنین کودکی به امامت رسیدند ، ولی دارای معرفت و حکمت منحصر به فردی بودند به طوری که در همان سنین پایین ، برجستگی ها و ویژگی های معنوی و آسمانی امامت در وجود امام نمایان بود.
وی پرهیز از دنیا پرستی و مادی گرایی و پیشه کردن صبر در برابر مشکلات را از جمله سفارش های امام جواد (ع) به پیروان خود عنوان کرد و گفت: توجه حقیقی به سیره عملی حضرت محمدتقی(ع) باعث خوشبختی و سعادت تمام افراد به خصوص جوانان می شود.
وی با اشاره به اینکه آن امام بزرگوار از علم و دانش قابل توجهی برخوردار بودند ، اضافه کرد: شیعیان تمام سرزمین های اسلامی در آن زمان مسائل و مشکلات روزمره خودشان را با امام جواد(ع) مطرح می کردند و در نهایت کاملترین راهنمایی ها و روشنگری های آن امام همام پیرامون موضوعات مختلف به شیعیان ارائه می شد.
وی علم و ذکاوت امام جواد(ع) در طول دوران حیات مبارکش برجسته خواند و بیان کرد: در آن زمان مامون تلاش زیادی می کرد تا علم و دانش امام بزرگوار شیعیان را در سطح پایینی جلوه دهد ولی امام جواد(ع) با متصل بودن به دریای قرآن و معارف روز به روز بر محبوبیت ، عظمت و توانایی اش می افزود.
امام جمعه شهرستان آستارا با بیان اینکه در دوران امامت حضرت جواد الائمه(ع) بر عزت و عظمت مکتب تشیع بیش از پیش افزوده شد ، ادامه داد: مدیریت و تدبیر امام نهم شیعیان در حل مشکلات و مسائل جامعه غیر قابل انکار بود.
حجت الاسلام حافظ نیا در ادامه با اشاره به اینکه جوانان رمز موفقیت جوانان تبعیت از دستورات الهی و نیز حرکت در مسیر ولایت است ، گفت : جوانان باید با آگاهی و بصیرت کافی و وافی به دنبال مسیر حق باشند و به تبلیغات منفی و ظلمانی دشمنان توجهی نکنند.
وی مدیریت ، بینش و بصیرت حضرت امام محمد تقی (ع) را به مانند سدی محکم در مقابل توطئه های دشمنان اسلام و قرآن عنوان کرد و ادامه داد : پیروان و شیفتگان آن حضرت برای تبعیت و ادامه دادن راه و مسیر نورانی امام نهم شیعیان باید در همه حال آگاه به زمان باشند و از مسیر حقیقت محض الهی گمراه نشوند.
مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهادت حضرت امام جواد (ع) از جمله بخش های این آیین بود.
حضرت امام جواد (ع) در سال 195 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود؛ در سن هشت سالگی به امامت رسید و در سال 203 هجری پس از شهادت امام رضا (ع) به مدت 17 سال عهده دار امامت شیعیان بود.
امام محمد تقی(ع) در آخر ذیقعده سال 220 در 25 سالگی به فرمان معتصم عباسی به شهادت رسید و پیکر مطهر آن حضرت در قبرستان قریش در شهر کاظمین که مجاور شهر بغداد است؛ در کنار مزار جد بزرگوارش، امام کاظم (ع) به خاک سپرده شد.
شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار