یک دستیار تخصصی طب سنتی توصیه‌های مهم درباره حفظ تندرستی در پاییز را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 14 September 2015
پاییز دومین فصل سال است که از دیدگاه طب سنتی طبیعتی سرد و خشک دارد و افرادی که دارای طبیعت سرد و خشک هستند بیشتر در این فصل آزار می‌‎بینند. مصرف میوه‌ها و غذاهایی با طبع گرم در این فصل توصیه می‌شود.
توصیه‌های مهم حفظ تندرستی در پاییز
ناصر رضایی پور دستیار تخصصی طب سنتی ایران با بیان اینکه بهتر است افرادی با مزاج سرد و خشک در فصل پاییز با آب ولرم حمام کنند، عنوان کرد: افرادی با مزاج سرد و خشک خود را از هوای خشک پاییز محافظت و پوست خود را با روغن بادام شیرین چرب کنند. 
وی توصیه کرد که سردمزاجان از مصرف غذاهای کنسروی, یخ زده و مانده پرهیز کنند. کاهش نزدیکی جنسی, ننوشیدن آب سرد، پرهیز از غسل با آب سرد و نشستن در آن از دیگر اقداماتی است که سردمزاجان را از سردی و خشکی پاییز مصون نگه می‌دارد.
به گفته وی همچنین در فصل پاییز از خشم, اندوه و اضطراب باید پرهیز کرد. پرهیز از اقداماتی نظیر فصد, حجامت بی‌دلیل, خوابیدن با شکم پُر و خوابیدن در مجاورت هوای سرد در ارتقای سطح ایمنی بدن در پاییز مؤثر است.
استفاده از عطر گل‌های خوشبو مانند گلاب, نرگس و یاس در فصل پاییز در حفظ سلامت روح و جسم بسیار مفید است. در این فصل باید بدن را از سرمای بامدادی و گرمای میانه روز حفظ کرد و از پرخوابی, پرنوشی, پرخوری و خواب روز تا حد امکان اجتناب کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار