دکتر مهرزاد لطفی ظهر یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ با اشاره به افزایش آمار در استان خوزستان، به تمامی مراکز درمانی استان، اعلام آماده باش کرد.
کد خبر: ۹۴۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 07 March 2021

تابناک فارس به نقل از مهر:دکتر مهرزاد لطفی  تصریح کرد: در این بحران نه تنها بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی، بلکه بیمارستان‌های غیردانشگاهی و خصوصی نیز با تلاش شبانه روزی در مقابله با کووید ۱۹، مجموعه دانشگاه را حمایت کردند.

او با اعلام این هشدار که غفلت از رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم با خطر نگران کننده افزایش آمار مبتلایان و تهدید سلامت عمومی همراه است، ادامه داد: همچنین اینگونه سهل انگاری‌ها موجب به خطر افتادن جان کارکنان بهداشت و درمان نیز می‌شود.

رئیس دانشگاه از مردم خواست تا از سفرهای غیرضروری به مرکز استان و حضور در تجمعات به ویژه در مراکز خرید بدون رعایت فاصله فیزیکی و توصیه‌های بهداشتی، خودداری کنند.

دکتر لطفی تأمین سلامت عمومی را نیازمند مشارکت تک تک افراد جامعه دانست و تاکید کرد: مردم برای مهار بیماری کووید ۱۹ و کاهش آمار مبتلایان، باید از هرگونه اقدام خطرساز پرهیز کرده و با جدی گرفتن اصول بهداشتی، مانع از تهدید سلامت و جان عزیزانشان شوند.

او ضمن پیگیری روند نمونه گیری های تشخیصی در استان طی روز گذشته تاکنون؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا ویروس پرداخت و تاکید کرد: گسترش میزان شناسایی مبتلایان در شرایط کنونی یک اولویت بوده و در این راستا لازم است نمونه گیری ها در استان افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار