رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: خرید میوه مورد نیاز برای تنظیم بازار شب عید انجام شده و از 25 اسفند ماه توزیع آن انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۴۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ 08 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری فارس کردستان، محمد دره‌وزمی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کردستان، اظهار کرد: برنامه دولت برای تامین میوه شب عید امسال در کردستان خرید و توزیع ۹۵۰ تن پرتقال و سیب یارانه‌ای است.

وی افزود: ۴۲۰ تن از این میزان در سطح شهرستان سنندج توزیع شده و بقیه نیز در دیگر شهرستان‌های استان بنا بر نرخ جمعیتی بین شهروندان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: تا این لحظه قیمت تمام شده سیب ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و پرتقال ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان است که پس از محاسبه یارانه در نظر گرفته شده از سوی دولت پیش بینی می‌شود بین ۱۵ تا ۲۰ درصد پایین‌تر از قیمت خرید به دست مصرف کننده برسد.

دره‌وزمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکلی در تامین کالا‌های اساسی وجود ندارد، یادآور شد: تا کنون ۶۸۵ تن روغن نباتی ویژه صنف، یک هزار و ۲۹۱ تن ویژه خانوار توسط سازمان صمت، ۴۲۰ تن توسط شرکت‌های پخش و ۳۰۵ تن نیز توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه کمبودی از لحاظ روغن مایع در استان نداریم و مشکل کمبود روغن جامد هم سراسری است، بیان کرد: در مجموع مشکلی از لحاظ توزیع کالا‌های اساسی در کردستان وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در این چهار ماه ۶۰۰ تن برنج هندی ۱۱۲۱ و ۴۰۱ تن هم شکر خانوار در بسته‌های سه کیلویی با قیمت ۲۴ هزار تومان در استان توزیع شده است و ۶۷۰ تن مرغ منجمد توزیع شده است.

دره‌وزمی به بحث قیمت مرغ اشاره کرد و اظهار کرد: قیمت باید به گونه‌ای تعیین شود که نه تولیدکننده ضرر کند و نه مصرف کننده چرا که با حمایت از تولیدکننده، تولید همچنان ادامه داشته باشد و مشکلی برای مصرف کننده ایجاد نشود.

وی افزود: امروز بر اساس مصوبه جهاد کشاورزی قیمت مرغ باید ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان باشد، اما حتی یک روز هم نتوانسته‌ایم با این قیمت مرغ را به دست مصرف کننده برسانیم که این جای سوال دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: مرغداران نهاده دامی را با قیمت مصوب دولتی مطالبه کرده و تحویل می‌گیرند، اما در هنگام فروش به قیمت مصوب پایبند نیستند و به هر قیمتی که بخواهند به فروش می‌رسانند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار