رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز گفت: بزرگترین مرکز تحقیقات پیشرفته صرع خاورمیانه در شیراز احداث خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 08 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دکتر علی‌اکبر اسدی‌پویا  گفت: صرع از بیماری‌های بسیار مهمی‌ست که صدمات جانی، روانی و اجتماعی فراوانی را متوجه فرد بیمار و خانواده او می‌کند؛ بنابراین یافتن راه‌های نوین تشخیص و درمان در این بیماری اهمیت بالایی دارد.

این پزشک فوق تخصص، با بیان اینکه متاسفانه یک سوم از بیماران، به نوع مقاوم بیماری صرع مبتلا هستند، گفت: در ایران حدود ۸۰۰ هزار و در فارس حدود ۴۵ هزار بیمار مبتلا به صرع شناسایی شده است که یک سوم آنان به نوع مقاوم این بیماری مبتلا هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که علی‌رغم وجود درمان‌های مختلف برای بیماران مبتلا به صرع، امکان کنترل تشنج در بیماران مبتلا به صرع مقاوم وجود ندارد.

اسدی‌پویا خاطرنشان کرد: در این راستا با همکاری جمعی از اساتید و دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر آن شدیم تا مرکز پیشرفته صرع را در بیمارستان نمازی احداث کنیم.

او ادامه داد: این مرکز شامل اساتید علوم بالینی مانند فوق تخصص صرع، فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب در زمینه صرع، رادیولوژیست، روانپزشک و همچنین همکاران علوم پایه در زمینه سلول‌های بنیادی، گیاهان داوریی و نانو تکنولوژی است.

رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز ابراز امیدواری کرد که با یک کار تیمی شاهد راههای نوینی برای تشخیص و درمان بیماران مبتلا به صرع و عرضه آن به بشریت باشیم.

اسدی‌پویا خاطرنشان کرد: این اقدام کار بزرگی است و پتانسیل آن هم کاملا وجود دارد خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این راستا همیشه پیشرو بوده و با همفکری رئیس بیمارستان نمازی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مقرر شده فضایی به وسعت ۳۵۰ مترمربع در این بیمارستان به مرکز پیشرفته صرع اختصاص یابد.

استاد گروه بیماری‌های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: احداث و تجهیز این مرکز با همکاری خیرین در دستور آغاز عملیات اجرایی قرار می‌گیرد.

رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز همچنین از افتتاح دستگاه نوار مغز کامپیوتری اهدایی خیرین به بخش صرع بیمارستان نمازی طی روزهای آتی خبر داد.

انتهای پیام

برچسب ها: احداث ، مرکز تحقیقات ، صرع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار