سرپرست اداره کل حریم شهر تهران از آماده باش نوروزی کمیته صیانت از حریم خبر داد و گفت: از هرگونه عملیات ساختمانی غیرمجاز در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ جلوگیری می شود.
کد خبر: ۹۴۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 10 March 2021

 

علیرضا صادقی روز چهارشنبه توضیح دهید: همواره صیانت از حریم به عنوان ریه های تنفسی شهر تهران دارای اهمیت ویژه ای است، بدین منظور امسال هم وفق سنوات گذشته در طرح استقبال از بهار با ابلاغ دستور العملی از ۲۵ اسفند جاری تا ۱۶ فرودین ۱۴۰۰ هر گونه عملیات عمرانی در مناطق ۱۱ گانه دارای حریم محدود می شود.

وی تأکید کرد: این محدودیت برای تمامی فعالیت های عمرانی شامل ساخت و ساز، فنس کشی وتعمیرات است و شامل عملیات دارای پروانه ساخت هم می شود.

صادقی افزود: با توجه به قوانین و مقررات مرتبط با حریم شهر تهران از جمله تبصره ذیل ماده ۲ قانون نظارت بر گسترش شهر تهران، مناطق ۱۱ گانه حریم شهر تهران موظف هستند با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و امکانات و با استفاده از توان اجرایی و عملیاتی عوامل شهربان و حریم بان، نسبت به اجرای کامل این دستورالعمل اقدام کنند و به صورت منظم این اداره کل را از اقدامات خود مطلع سازند.

سرپرست اداره کل حریم گفت: به منظور اطمینان از حسن اجرای این دستورالعمل بازدیدهای مستمر معاونین اداره کل حریم، مدیران ادارات نظارت و پهنه حریم در دستور کار است و همچنین در صورت نیاز به جلوگیری یا تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز توسط افراد سودجو، شهرداری با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با متخلفان برخورد می شود.

صادقی تأکید کرد: به منظور صیانت هر چه بهتر از حریم شهر تهران، شهروندان می توانند با استفاده از سامانه ۱۳۷ گزارش ساخت و سازهای غیرمجاز و تخلفات را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه ایام نوروز جزو زمان هایی است که افراد سودجو با فرصت طلبی از تعطیلات پیش رو بیشتر درصدد تعرض به حریم و ساخت و ساز غیر مجاز هستند، گفت: خوشبختانه طی سه سال گذشته با برنامه ریزی های انجام شده تخلفات به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار