رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، یکی از موضوعات و ماموریت‌های اصلی این سازمان به ویژه در آستانه نوروز را نظارت بر بازار و تنظیم بازار دانست و افزود: در همین ارتباط از مجموع ۲ هزار تن سهمیه میوه فارس تاکنون ۶۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب وارد استان شده است.
کد خبر: ۹۴۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ 11 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حمید رضا ایزدی، در شورای اداری استان فارس در شیراز افزود: سهمیه میوه شب عید استان در ابتدا ۲۰۰ پرتقال و ۱۰۰ تن سیب بود که به دنبال پیگیری‌های استاندار در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت این سهمیه به یک هزار تن پرتقال و یک هزار تن سیب افزایش یافت.
وی ادامه داد: این میزان میوه در حالی وارد استان شده که طبق آخرین آمار تاکنون در کل کشور چهار هزار تن سیب و پرتقال توزیع شده که ۲۵ درصد آن توسط استان فارس جذب شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: در خصوص عرضه مرغ و گوشت قرمز نیز با هماهنگی انجام شده در مراکز مشخصی گوشت قرمز و همچنین مرغ گرم با قیمتی پایین تر از قیمت بازار و مرغ منجمد به قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان در توزیع است.
ایزدی افزود: در بخش شکر خانوار هم سهمیه ما چهار هزار و ۳۰۰ تن بوده که در بسته‌های یک کیلوگرمی به قیمت هشت هزار و ۷۰۰ تومان در حال توزیع است و پیگیر دریافت سهمیه جدید نیز هستیم.
محدوده‌های معدنی فارس در حال شناسایی است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: هم‌اینک ۵۰ درصد از محدوده‌های معدنی استان در قالب انعقاد قرارداد با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در حال اکتشاف و شناسایی است.
ایزدی افزود: بر همین اساس استان فارس در زمینه اجرای طرح شناسایی و اکتشاف محدوده‌های معدنی از استان‌های پیشرو کشور است.
وی گفت: همچنین امسال بر اساس اهداف تعیین شده برای این سازمان در بخش معدن، موفق به فعال کردن افزون بر ۴۰ معدن غیر فعال استان شده‌ایم.



برچسب ها: میوه ، تنظیم بازار ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار