رئیس انجمن حمایت از مصرف‎کنندگان شهرستان همدان با بیان اینکه آگاهی‎بخشی، از رفتارهای عجولانه مردم در بازار جلوگیری خواهد کرد، گفت: مردم بزرگ‎ترین ضمانت اجرایی کنترل بازار هستند.
کد خبر: ۹۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲ 16 September 2015
رئیس انجمن حمایت از مصرف‎کنندگان شهرستان همدان با بیان اینکه آگاهی‎بخشی، از رفتارهای عجولانه مردم در بازار جلوگیری خواهد کرد، گفت: مردم بزرگ‎ترین ضمانت اجرایی کنترل بازار هستند.

به گزارش فارس؛ آرش طاووسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان با هدف اطلاع‎رسانی، فرهنگ‌سازی و آگاهی‎بخشی به مردم در خصوص حقوق آنها تشکیل شده است، اظهار کرد: این انجمن بر اساس فصل سوم قانون حمایت از حقوق مصرف‎کننده و با وظایفی چون مشاوره و ارائه راهنمایی‌، آموزش حقوق مصرف‌کننده به مردم، جلوگیری از تبانی، انحصارگری و تضییع حقوق مصرف‎کنندگان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان عضو هیئت نظارت بر این انجمن است، افزود: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده یک نهاد غیردولتی و مدنی است و قوانینی را که توسط مجلس برای رعایت حقوق مصرف کننده در مجلس مورد تصویب قرار گرفته را دنبال می‎کند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان با تأکید بر اینکه قدرت اجرایی این انجمن خود مردم هستند، تصریح کرد: یکی از وظایف انجمن دریافت و پیگیری شکایات مردم است.

وی با بیان اینکه آگاه‌سازی مردم باعث ایجاد خودکنترلی در بازار خواهد شد و هزینه‌های بازرسی را کاهش می‌دهد، ادامه داد: نظارت مردم باعث افزایش کیفیت کالا و خدمات خواهد شد و حداکثر استفاده از هزینه انجام شده محقق می‎شود.

طاووسی با تأکید بر اینکه این انجمن بودجه‌ای ندارد، خاطرنشان کرد: البته دستگاه‌های دولتی امکان کمک به انجمن را دارند و ما به دنبال رایزنی برای در اختیار گرفتن مکانی در راستای استقرار این انجمن هستیم.

وی با اشاره به اینکه ضمانت اجرایی اقدامات ما قانون است، گفت: اگر مردم کالای کم‎کیفیت و دارای نقص را خریداری نکنند بالاترین ضامن اجرایی این گونه اقدامات خواهد بود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان همدان اظهار کرد: طرح تشویقی برای واحدهایی که حقوق مصرف‎کننده را رعایت می‌کنند اجرا شده و به شکلی متفاوت مشخص خواهند شد.

وی رقابت سالم را عامل مهمی برای حفظ حقوق مصرف‎کنندگان دانست و افزود: یکی از دلایلی که مردم نسبت به خرید کالاهای گران ترغیب می‌شوند نبود آگاهی صحیح از آینده است که اگر اطلاعات لازم به آن‌ها داده شود، از این کار خودداری خواهند کرد.

طاووسی با بیان اینکه کمیته آموزش و پژوهش با حضور اساتید دانشگاه تشکیل شده است، تصریح کرد: طرح‌های پژوهشی برای بررسی خواست‌های مردم در حال انجام است که پس از سنجش میزان آگاهی مردم فعالیت برای ارتقای سطح آن آغاز خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار