جانشین رییس ستاد سلامت نوروزی فارس از انجام ۷۱۹ ماموریت اورژانس فارس طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: در این مدت ۱۴۴ نفر در سوانح و حوادث ترافیکی فارس زخمی شدند.
کد خبر: ۹۵۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸ 24 March 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: جانشین رییس ستاد سلامت نوروزی و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با تاکید بر ارتقای سطح ارائه خدمات با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، آمار مراجعه مردمی به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان را در روز گذشته، هفت هزار و ۸۳۰ مورد اعلام کرد.

عباس رضائیان زاده افزود: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام ۲۷۲ مورد عمل جراحی، به ۱۸۸ مصدوم سوانح ترافیکی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین ۱۵۴ بیمار دارای علائم تنفسی و ۱۹۶ بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

او ادامه داد: همچنین دیروز ۷۱۹ ماموریت از سوی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ فارس به منظور امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد.

این مقام مسئول در دانشگاه بیان کرد: از تعداد کل ماموریت‌های انجام شده، ۶۹ ماموریت ترافیکی شهری، ۳۴۲ ماموریت غیرترافیکی شهری، ۵۶ ماموریت ترافیکی جاده ای، ۲۳۱ ماموریت غیرترافیکی جاده‌ای و ۲۱ ماموریت نیز مرتبط با کروناویروس بوده است، همچنین از ۲۱ ماموریت مرتبط با کروناویروس، ۱۱ مورد به بیمارستان اعزام شدند.

جانشین رییس ستاد سلامت نوروزی در دانشگاه تعداد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن را یک مورد و تعداد خدمات مشاوره‌ای مرتبط با کروناویروس توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه را ۲۵۸ مورد عنوان کرد.

این مقام مسئول در دانشگاه تعداد مصدومان حوادث ترافیکی بیست و چهار ساعت گذشته را ۱۴۴ مورد عنوان کرد که از این تعداد ۴۷ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۹۷ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

رضائیان زاده بیان کرد: در روز گذشته با تلاش کارشناسان بهداشتی واحد‌های تابعه دانشگاه، از ۸۳۶ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی بازدید شد که از این تعداد، ۴۵ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۴ واحد متخلف نیز تعطیل شد.

او معدوم سازی بیش از ۴۱۴ کیلوگرام موادغذایی غیربهداشتی در روز گذشته را از دیگر فعالیت‌های کارشناسان بهداشت محیط عنوان کرد و از هفت مورد ماموریت اورژانس تیم‌های واکنش سریع دانشگاه خبر داد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ادامه داد: از سوی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای واحد‌های تابعه دانشگاه نیز ۸۸ مورد بازدید از کارگاه‌ها و کارخانجات در سطح استان انجام شد.

جانشین رییس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه گفت: در روز گذشته، سه هزار و ۳۱۳ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت شدند و نیز دو هزار و ۸۴۵ خدمت سرپایی به مراجعان در این مراکز ارایه شد.

رضائیان زاده افزود: در این بازه زمانی ۸۵۳ بیمار مشکوک به کووید۱۹ در مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس ویزیت و ۲۹۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ از سوی کارشناسان بهداشتی رهگیری شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار