معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۷۹ هزار و ۳۴۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
کد خبر: ۹۵۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷ 30 March 2021
به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۵۶ هزار تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۹۳ هزار و ۲۰۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ شناسایی شده است.
 
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۷۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۲۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 
همتی ادامه داد: متاسفانه طی ۲۴ گذشته در استان ۵ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به سه هزار و ۳۸۰ نفر رسیده است.
 
او افزود: امروز ۱۶۴ بیمارجدید مبتلا به این بیماری بستری شدند.
 
او با اشاره به افزایش موارد بستری و جان باختن بیماران کووید ۱۹ در استان، این را به منزله به صدا درآمدن زنگ خطری جدی در استان دانست و گفت: با تغییر رنگ سه شهرستان ارسنجان، داراب و زرین دشت به قرمز و دو شهرستان مرودشت و ممسنی به نارنجی، این هشدار جدی‌تر شده است.
 
دکتر همتی پایبندی جدی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از ساده انگاری در شرایط کنونی را بسیار مهم خواند و از عموم مردم خواست تا با رعایت بهداشت، حافظ جان خود و عزیزانمان باشیم.
 
 
 
برچسب ها: کرونا ، فارس ، بیمار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار