قائم مقام رئیس دانشگاه پزشکی بوشهر:
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در اجرای طرح تحول نظام سلامت در تمامی شهرستان‌های استان بوشهر کلینیک تخصصی راه‌اندازی شده بگونه‎ای که تاکنون بیش از۱.۲ میلیون نفر بیمار ویزیت تخصصی شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 15 September 2015
تابناک بوشهر: حیدرعزیزنژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر، با بیان اینکه از زمان آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون بیش از 8 هزار و 800 زایمان طبیعی در استان بوشهر داشته‌ایم اظهار داشت: یکی از اهداف طرح تحول نظام سلامت کاهش نرخ عمل سزارین و افزایش زایمان طبیعی بوده است به طوری که قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت آمار سزارین در کشور  حدود 65 درصد بوده و وزارت بهداشت برای کاهش این آمار و افزایش جمعیت سیاست‌ رایگان کردن زایمان طبیعی را در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌های استان بوشهر کلینیک تخصصی راه‌اندازی شده است افزود: در تمامی شهرستان‌های استان بوشهر کلینیک تخصصی راه‌اندازی شده به طوریکه از ابتدای آغاز این طرح تاکنون بیش از 1.2 میلیون نفر بیمار ویزیت تخصصی شده‌اند و استان بوشهر یکی از استان‌های پیشرو در ارائه این بسته است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اعزام پزشکان متخصص و فوق متخصص به استان بوشهرخبرداد و تصریح کرد: سال گذشته حدود 60 نفر پزشک متخصص به استان بوشهر اعزام شده‌اند که 20 نفر از این متخصصان در شهرستان دشتستان مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه دو پروژه بزرگ قلب سالم و بهداشت دهان و دندان در دست اقدام است اظهار داشت: با توجه به افزایش روز افزون بیماریی‌های غیر واگیر و آمار بالای پوسیدگی دندان در استان دو پروژه بزرگ قلب سالم و بهداشت دهان و دندان در بهداشت و درمان استان بوشهر در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه پروژه قلب سالم بوشهر برای مدت سه سال در دست اجرا می‌باشد و در این پروژه افراد بالای 30 سال با مراجعه به مراکز تعیین شده ارزیابی خواهند شد گفت: در استان بوشهر متأسفانه افراد بالای 50 سال دارای آمار بالای پوسیدگی دندان هستند بنابراین دانشگاه علوم پزشکی و استانداری بوشهر قرار شده است با همکاری یکدیگر و در قالب یکی از طرح‌های امید استانداری پروژه بهداشت دهان و دندان را اجرا کند.

عزیزنژاد با بیان اینکه در طرح بهداشت دهان ودندان تمامی افراد زیر 14 سال در دو مقطع 6 و 12 سال مورد معاینه قرارمی‌گیرند خاطرنشان کرد: در پروژه بهداشت دهان و دندان علاوه بر 62  مرکز بهداشت دهان و دندان که وجود دارد 12 مرکز دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود و تمامی افراد زیر 14 سال را در دو مقطع 6 و 12 سال مورد معاینه قرار داده و در صورت نیاز اقدام‌های لازم برای آنان انجام می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار