با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد مشوق‌هایی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری مشهد به مردم ارائه می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 15 September 2015
در هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شورا برگزار شد، ارائه مشوق‌هایی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری و صکوک مطرح شد و به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر مشهد رسید.

در ماده واحده این طرح ذکر شده که به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور استفاده از سرمایه‌های خرد مردمی و ایجاد انگیزه مضاعف و جذب نقدینگی در جهت خرید اوراق مشارکت شهرداری و صکوک، مشوق‌هایی با اولویت ایثارگران، کارکنان شهرداری، و نهادهای عمومی و دولتی برای مشارکت‌کنندگان در نظر بگیرد.

بر اساس این طرح در صورت پرداخت نقدی 30 درصد از ابتدای امضای قرارداد و همچنین در صورت پرداخت اقساط در مدت 12 ماه، 50 درصد سود به افراد تعلق می‌گیرد که حداقل خرید اوراق مشارکت برای این منظور 10 میلیون ریال در‌ نظر گرفته‌ شده است.

شهردار مشهد در این ارتباط بیان کرد: اوراق به دو دسته تقسیم‌ شده است، اوراقی که شهرداری مشهد خریداری کرده و دوم اوراقی که توسط مردم خریداری‌ شده است، اوراقی که از سوی شهرداری مشهد خریداری‌ شده با اولویت به کارمندان و ایثارگران واگذار می‌شود، البته همه مردم می‌توانند از این اوراق استفاده کنند و فقط برای آنها اولویت در نظر گرفته‌ شده است.

سید صولت مرتضوی افزود: متاسفانه شرکت‌های تأمین سرمایه اجازه ورود مستقیم به مردم را نمی‌دهند و ما نمی‌توانیم اوراق را بیشتر از سود مصوب بانک مرکزی در نظر بگیریم به همین دلیل باید تسهیلاتی را برای این موضوع در نظر می‌گرفتیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار